شناسهٔ خبر: 34157685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فرانسه؛ جریمه 500 یورویی برای صاحب خروس بی‌محل

صاحب‌خبر -

دو هفته بعد از دادگاهی شدن خروس بی‌محلی به نام موریس،‌ کار یک خروس بی‌محل دیگر به نام کوکو هم در فرانسه به دادگستری کشید.

به گزارش یورونیوز؛ دادگاه شهرستان اواز در منطقه پیکاردی فرانسه، پس از شکایت خانم همسایه از آواز بی‌وقت این خروس، صاحبِ کوکو را به پرداخت ۵۰۰ یورو جریمه و تعویض جای این خروس محکوم کرد.

همسایهٔ نیکولا بوشارد، صاحب این خروس، یک خانم مهماندار هواپیما است که به قاضی دادگاه گفته بود روز و شب بارها از صدای این خروس از خواب بیدار می‌شود و نمی‌تواند استراحت کند.

در پی شکایت همسایه، سرانجام قاضی به همراه پلیس در محل حاضر می‌شود تا از چگونگی آوازخوانی کوکو سر در بیاورد. آنها در نهایت اعلام می‌کنند این خروس ظرف ۲۶ دقیقه که آنها در محل بوده‌اند ۲۳ بار قوقولی قوقو سر داده است، یعنی تقریبا هر دقیقه یکبار.

نیکلا که می‌گوید به خاطر هزینه‌های دادگاه تا همینجا هم ۲۰۰۰ یورو زیر قرض رفته و مجبور شده کوکو را به امانت خانهٔ دوستی بگذارد.

او که امیدوار است حکم دادگاه تغییر کند، حالا با به راه انداختن یک طومار آنلاین از مردم خواسته از وی حمایت کنند؛‌ طوماری که تا حالا ۵۰ هزار نفر هم آن را امضا کرده‌اند.

اوال ماه جاری میلادی هم همسایگان خروسی به نام «موریس» به دادگاه شکایت بردند که آواز سحری این خروس تعطیلاتشان را خراب کرده است. حکم دادگاه موریس بناست روز ۵ سپتامبر آینده اعلام شود و اهالی امیدوارند شاکی و متشاکی تا آن زمان آشتی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما