شناسهٔ خبر: 34157507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استحصال بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری مهرستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان گفت: بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری در بارندگی‌های تابستانه استحصال شد.

صاحب‌خبر -

عبدالواحد جمشیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهرستان اظهار کرد: بیش از 10 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های احداثی منابع طبیعی استحصال شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهرستان گفت: در اثر بارندگی های رگباری چند روز اخیر درصد قابل توجهی از سازه های خاکی و سنگ و ملات بین 20 تا 100 آبگیری و بیش از 10 میلیون متر مکعب رواناب در پشت سازه های احداثی استحصال و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بارش های ناشی از جریانات مونسون که از دریای مدیترانه و اقیانوس هند به سمت ایران حرکت می نمایند سبب بارش های رگباری مناسب و فراگیری در بیش از 70 درصد حوضه استحفاظی شهرستان شده است.

این مسؤول افزود: با توجه به خشکسالی مستمر سالیان متمادی در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های تابعه بارشهای حاصله ضمن برطرف نمودن عطش گیاهان و جانوران سبب تلطیف و خنک شدن هوا، خوشحالی کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه شده است.

جمشیدزاده به نقش موثر و حیاتی سازه های احداثی منابع طبیعی در حوضه شهرستان در کاهش فرسایش و کنترل رسوب، تاخیر در ایجاد سیل های مخرب، جلوگیری از ورود رسوب به سازه های بزرگ، حفاظت آب و خاک، احیاء چاهها، چشمه و قنوات، تقویت و احیاء پوشش گیاهی اشاره و بیان کرد: 10 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده می تواند کمک موثری در عبور از تابستان گرم و داغ منطقه با توجه به کمبود آب در بخش و شرب و کشاورزی کند.

انتهای پیام/3139

نظر شما