شناسهٔ خبر: 34157459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

ژائله تاکید کرد:

بانک هایی که با صنایع آذربایجان شرقی همکاری نکنند، باید قید فعالیت در استان را بزنند/ آذربایجان شرقی در زمره استان های آخر بهره مند از صندوق توسعه ملی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با انتقاد از عدم همکاری بانک های خصوصی با واحدهای تولیدی استان، گفت: اجازه نخواهیم داد بانک هایی که همکاری خوبی با صنایع استان ندارند در استان فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نصر، یونس ژائله در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز گفت: امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اقتصادی وزیر اطلاعات برگزار شد، مسائل موجود در فضای کسب و کار را مطرح کردیم.

وی افزود: فضای کسب و کار در استان اصلا خوب نیست و این در پایش سال گذشته استان مشخص شد و این نشان می دهد که باید تعارفات را کنار بگذاریم و با صراحت مسائل را مطرح و چاره جویی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: بحث تامین نقدینگی مهمترین موضوع واحدهای تولیدی استان است و امروز می بیینم که بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی بسیار ضعیف عمل می کنند و خصوصاً بانک های خصوصی با دارا بودن 33 درصد منابع استان کمترین تسهیلات را ارائه داده اند که این اصلا قابل قبول نیست.

ژائله گفت: نباید منابع مالی استان توسط بانک های خصوصی در تهران و استان های دیگر هزینه شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اتاق بازرگانی تبریز حاضریم با ارائه طرح های ارزیابی واحدهای تولیدی این اطمینان را به بانک ها بدهیم که تسهیلات ارائه شده درست هزینه خواهد شد.

ژائله تاکید کرد: بانک هایی که با صنایع آذربایجان شرقی همکاری نکنند را اجازه نخواهیم داد در استان فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ما در بخش سرمایه گذاری برای توسعه صادرات باید همت بیشتری کنیم، چرا باید آذربایجان شرقی در زمره استان های آخر بهره مند از صندوق توسعه ملی قرار بگیرد؟

رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه یک شرکت وجود دارد که از صندوق توسعه ملی 300 میلیون دلار تسهیلات دریافت کرده است، گفت: این در حالی است که کل آذربایجان شرقی کمتر از این رقم تسهیلات دریافت کرده است و این قابل قبول نیست.

ژائله در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام برای توسعه صادرات غیر نفتی استان به خصوص در حوزه کشورهای سی.آی.اس تاکید کرد و گفت: ما می توانیم در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان و... صادرات بسیار قابل توجهی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما