شناسهٔ خبر: 34157168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولویت نوسازی مدارس کشور تکمیل طرح‌های ناتمام است

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود طرح‌های راکد و نیمه فعال مدرسه سازی در استان‌های مختلف گفت: شتاب در روند اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت اصلی این سازمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌های کهگیلویه و چرام اظهار داشت: باید بابرنامه ریزی های انجام شده بخش زیادی از این طرح ها تا هفته دولت و آغاز سال تحصلی تکمیل شود.

وی تعداد طرح های عمرانی در دست اجرای نوسازی مدارس در کشور را نزدیک هشت هزار طرح ذکر کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ها بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

رخشانی مهر تصریح کرد: از این تعداد پروژه در دست اجرا ۲ هزار و ۴۳۶ طرح از محل اعتبارهای استانی، ۲ هزار و ۲۲۸ طرح از محل منابع خیرین و سه هزار و ۲۷۱ طرح از محل بودجه ملی در دست اجراست.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استانهای محروم کشور از نظر فضای آموزشی دانست و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده روند اجرایی طرح های نوسازی مدارس در این استان تسریع داده می شود.

رخشانی مهر اعتبارات نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ را ۱۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت: در سال ۹۷ این میزان به ۵۶۰ میلیارد ر یال افزایش یافت.

وی بر همکاری همه نهادها در تسریع در روند اجرایی طرح های نوسازی تاکید کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: ۱۵۲ پروژه نیمه تمام با ۷۳۳ کلاس درس در شهرستانهای مختلف استان در دست اجراست.

پیروز کرمی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری را بیش از یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی بر همکاری خیرین در تکمیل و بهره برداری از این طرح ها تاکید کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس به همت خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی در این استان ساخته و افتتاح شده است.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه بیش از هشت سال از زمان اجرای طرح های در دست اجرای نوسازی مدارس می گذرد گفت: نیاز است برای تکمیل این طرح ها برنامه ریزی عملیاتی صورت گیرد.

عدل هاشمی پور با اشاه به اینکه بخش زیادی از مدارس حوزه کهگیلویه از لحاظ ابنیه و تجهیزات فرسوده هستند تصریح کرد: نوسازی مدارس ساخت و تکمیل مدارس مناطق محروم را باید در اولویت قرار دهد.

وی افزود: با همکاری نوسازی مدارس از ظرفیت خیرین برای تکمیل و ساخت مدارس به نحو احسن استفاده خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر دانش آموز دارد.
رخشانی مهر برای بازدید از طرح‌های عمرانی نوسازی مدارس به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

نظر شما