شناسهٔ خبر: 34157015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بزرگترين سرقت‌هاي اطلاعاتي جهان در دو دهه اخير

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - باتوجه به افزايش تعداد حملات سايبري و بدافزاري در جهان، اين گزارش به مرور و معرفي بزرگترين و رسانه‌اي ترين سرقت هاي اطلاعاتي در طول دو دهه اخير مي‌پردازد.
به گزارش خبرگزاري آريا، با توجه به افزايش حملات سايبري، بدافزاري و سرقت اطلاعات شخصي و محرمانه کاربران، بسياري از هکرها و مجرمان سايبري درصدد نفوذ به حساب‌هاي کاربري و دستگاه‌هاي الکترونيکي کاربران متصل به اينترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسي پيدا کنند و اطلاعات موردنظر قربانيان را به دست بياورند.
اين روزها که آسيب پذيري و ضعف‌هاي امنيتي در سيستم و نرم افزارهاي مختلفي کشف و اعلام مي‌شود، محققان امنيت سايبري سعي دارند بدين وسيله کاربران را از حملات احتمالي هکرها و دسترسي آنها به اطلاعات شخصي خود آگاه کرده و جلوي خطر نقض حريم خصوصي کاربران را بگيرند. همچنين با انتشار اين گزارش‌ها شرکت‌هاي توسعه دهنده مربوطه با انتشار زودهنگام يک نسخه به‌روزرساني شده به برطرف کردن آسيب پذيري و ضعف‌هاي امنيتي مربوطه خواهند پرداخت.
بر اساس جدول زير، بالغ بر 93ميليون حساب کاربري پست الکترونيکي و نام کاربري در شرکت AOL در سال 2004ميلادي توسط هکرها و مجرمان سايبري به سرقت رفت.
همچنين در سال 2013ميلادي هکرها توانستند سه ميليون حساب کاربري و ايميل کاربران را در ياهو به سرقت ببرند.
سال بعد از آن، بالغ بر 110ميليون اکانت و حساب کاربري در شرکت target تحت نفوذ و دسترسي هکرها قرار گرفته است که در اين ميان ، 40ميليون نفر از اطلاعات مالي آنها به سرقت رفت.
همان سال، 145ميليون اکانت کاربري که در سايت eBay حساب باز کرده و ثبت نام کرده بودند، به سرقت رفت .
سال 2015ميلادي، مجرمان سايبري با نفوذ و حمله به بالغ بر 80ميليون حساب کاربري که حاوي اطلاعات شخصي کاربران و کارمندان شرکتAnthem مي شد، توانستند به اطلاعات و داده هاي حائز اهميت متعددي همچون شماره ملي کاربران دسترسي پيدا کنند.
117 ميليون حساب کاربري ايميل در کنار گذرواژه کاربران نيز در شبکه اجتماعي لينکدين (LinkedIn) در سال 2016 ميلادي مورد حمله ، نفوذ و سرقت مجرمان سايبري قرار گرفت و کاربران زيادي را با مشکلات عديده اي مواجه کرد.
اطلاعات و داده هاي 360ميليون حساب کاربري نيز در MySpace در همان سال به سرقت رفت.
همان سال، 133هزار و 827اکانت و حساب کاربري در شرکت مخابراتي Three به سرقت رفت که حاوي روش هاي پرداخت مالي همچون کارت هاي اعتباري مشترکان را دسترسي يافته است.
بر اساس آمارهاي منتشر شده در وب سايت visual capitalist، حملات سايبري و هک در سال هاي گذشته به اوج خود رسيده و با توجه به افزايش روزافزون حملات سايبري از سوي هکرها، کشورها و شرکت‌هاي کوچک و بزرگ بسياري در سراسر جهان، هدف اين‌گونه حملات قرار گرفته و آسيب‌ها و خسارات جبران‌ناپذيري را متحمل شده‌اند.
يکي ديگر از معروف ترين حملات سايبري در جهان بدون شک سرقت اطلاعات کاربران در شرکت مالي و اعتباري اکوئيفاکس در سال 2017بود که اطلاعات کارت هاي اعتباري متعلق به 143ميليون کاربر آن لو رفت و در دسترس هکرها قرار گرفت.
57ميليون حساب کاربري در اوبر نيز در سال 2016 به عنوان يک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل الکترونيک، مورد حمله و نفوذ هکرها قرار گرفت و بسياري از مشترکان و رانندگان فعال در آن را با مشکلات عديده اي مواجه کرد.
سال گذشته 9.4ميليون حساب کاربري نيز در شرکت هواپيمايي Cathay Pacific هک شد و توسط هکرها و مجرمان سايبري مورد نفوذ و دسترسي قرار گرفت.
بدون شک يکي از جنجالي ترين حملات سايبري و سرقت هاي اطلاعاتي که در سال گذشته صورت گرفت، رسوايي فيس بوک بود که با همکاري موسسه تحقيقاتي کمبريج آنالتيکا صورت گرفت و اطلاعات بالغ بر 50ميليون کاربر اين شبکه اجتماعي محبوب و پرطرفدار افشا شد.
به گزارش ايسنا، وب سايت Quora نيز در سال 2018ميلادي ميزبان هک و نفوذ هکرها به 100ميليون حساب کاربري بود که موجب شد سر و صداي زيادي در فضاي مجازي به وجود بيايد.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما