شناسهٔ خبر: 34156836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: بندر چابهار بهترین مکان برای واردات غلات و روغن است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بندر چابهار بهترین منطقه کشور و بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری است و شاهد اقدام‌ها و تلاش‌های قابل توجهی در این بندر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، یزدان سیف بعد از ظهر امروز در جلسه تسریع در امور تجاری و بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیئت عامل این سازمان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار داشت: 50 درصد کالاهای فله‌ای که سال گذشته از طریق بندر چابهار وارد شد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که روند ورود کشتی‌های این شرکت از طریق بندر چابهار بر اساس اولویت‌هاست که تسریع خواهد شد، ادامه داد: تقویت زیرساخت‌ها در این بندر و شکل‌گیری انبارهای پسکرانه‌ای برای پشتیبانی از کشتی و بار ضروری است.

وی گفت: بندر چابهار بهترین منطقه کشور و بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری است و شاهد اقدام‌ها و تلاش های قابل توجهی در این بندر هستیم. انبار "طریق القدس" به منظور پشتیبانی از بندر چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و انبارهای غله چابهار نیز با کیفیت مناسب به چرخه بهره‌برداری وارد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به این که بندر چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است، می‌تواند پذیرای کشتی های بزرگ روغن باشد و با احداث مخازن نگهداری روغن می‌توان این امکان را در این بندر فراهم کرد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما