شناسهٔ خبر: 34156707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

لاریجانی:

جلسات کمیسیون رونق تولید روزانه تشکیل می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی در تشریح تدابیر قوه مقننه برای حمایت از رونق تولید گفت: جلسات کمیسیون رونق تولید روزانه تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که به استان البرز سفر کرده است، امروزدر جمع خبرنگاران در خصوص حمایت مجلس از صنایع، اظهار داشت: مجلس به صورت جدی شعار رونق تولید را مبنای کار خود قرار داده است و تمام کمیسیون ها مأمور شده اند با دستگاه های اجرایی مربوطه و مراکز پژوهشی جلساتی را برگزار کنند.

لاریجانی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس نیز در این زمینه فعال شده  تا گزارش هایی را برای تمام وزارتخانه ها ارسال و چالش هایی که در زمینه تولید دارند، مشخص کرده و راه حل ها را نیز تعیین کند، همین کار را نیز اتاق بازرگانی انجام داده و چالش های بخش تولید را مشخص و پیشنهادهایی را نیز برای رفع آنها بیان کرده است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای رونق تولید برگزار شده است، افزود: روز گذشته جلسه ای با وزرای مربوطه،کمیسیون های تخصصی، مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد  و برخی از چالش هایی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

لاریجانی اظهار داشت: قانون، سهم تسهیلات برای حمایت از تولید را  40 درصد مشخص کرده اما متاسفانه سال گذشته 27 درصد به این امر تخصیص یافته است که بانک ها باید در این زمینه تدابیری بیاندیشند. با توجه به شرایط صنعت و نیازی که ان بخش به سرمایه در گردش دارد سهم تسهیلات آن ها باید داده شود، برای صادرات نیز مشکلاتی وجود دارد که موانع این حوزه نیز بررسی می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقرر شده کمیته ای در کمیسیون مربوط به رونق تولید تشکیل شود و هر روز جلساتی را برای بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صادرات برگزار کند و پیشنهادهایی که مرکز پژوهش ها و اتاق بازرگانی و سایر دستگاه ها داده اند را مورد به مورد بررسی کنند و در موارد اختلافی جلسه ای با حضور رئیس مجلس برای رفع مشکل تشکیل  شود و به این ترتیب مکانیزمی مشخص شده تا مسائل مربوط به رونق تولید را پیگیری و چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت در اولویت کشور قرار دارد، افزود: کمیسیون رونق تولید با حضور رئیس کمیسیون صنایع که آقای اکبریان نیز عضو آن هستند و با حضور اتاق بازرگانی و سایر بخش ها، جلساتی را برگزار می کنند تا مورد به مورد مسائل حل شود.

لاریجانی ادامه داد: دستگاه های مربوطه نیز مسائل بخش صنعت را پیگیری می کنند و مشکلاتی که نیاز به قانون یا مصوبه سران قوا داشته باشد، مشخص و مطرح می کنند.

رییس قوه مقننه گفت: اولویت کشور این است که بنگاه هایی که توان ایجاد جهش در تولید دارند مورد حمایت قرار دهیم. البته برخی از مشکلات و مسائل ممکن است از نظر قانونی منطقی باشد اما با توجه به شرایط تحریمی و ویژه ای که در آن قرار داریم باید موضوع به صورت خاص دیده شود. این جلسات با توجه به نیاز کشور به تغییر شرایط حال حاضر برگزار می شود./841/

نظر شما