شناسهٔ خبر: 34156582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار کرمان خبر داد:

آمادگی شهرداری کرمان برای همکاری با مؤسسات قرآنی

کرمان - شهردار کرمان از آمادگی شهرداری کرمان برای همکاری با مؤسسات قرآنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهران عالم زاده ظهر چهارشنبه در دیدار مدیر مجمع قاریان قرآن و برخی دیگر از اعضای این مجمع در دفتر شهردار کرمان گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی، باید استثنائاتی را قائل شد چرا که قرآن به عنوان کتاب دینی ما و احترام و تقدسی که برای همه ما دارد، جایگاه و شأن ویژه‌ای دارد.

عالم‌زاده افزود: بنابراین پیشنهاد تمایز شرایط استفاده از تخفیفات تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی تمامی موسساتی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنند را با سایر مؤسسات به شورای شهر خواهیم برد. سعی خواهیم کرد مجوزهای این موضوع را از شورا بگیریم هر چند که شورا هم در زمینه فعالیت‌های قرآنی همکاری‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی تصریح کرد: بنابراین آمادگی داریم این یارانه از طرف شهرداری در زمینه در اختیار گذاشتن فضای تبلیغات فعالیت‌های قرآنی در ایامی که پیک کاری شهرداری نباشد، بنا به گستره فعالیت‌های مؤسسات دینی و قرآنی، به آنها داده شود.

عالم‌زاده به ظرفیت فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: این اماکن شهرداری نیز برای همکاری‌های دو جانبه بین مجمع قاریان قرآن استان و دیگر مؤسسات قرآنی برای آموزش قرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی مذهبی آمادگی کامل دارند.

شهردار کرمان همچنین با اشاره به پیشنهاد معاون فرهنگی اجتماعی خود در این جلسه مبنی بر ایجاد فرهنگسرای قرآنی گفت: با اجرایی کردن این پیشنهاد نیز موافق هستم و می‌توانیم با استفاده از توان طرفین، یک مجموعه قرآنی مذهبی نمونه احداث کرد که سبک زندگی قرآنی اسلامی نیز در آن ترویج داده می‌شود. قطعاً دیگران هم وقتی با این مجموعه مواجه شوند، پای کار و کمک می‌آیند.

عالم‌زاده با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در شهرداری، حوزه شهروندی است، افزود: ما به عنوان شهرداری موظف هستیم به طور متوازن و مطلوب در حوزه شهروندی و فرهنگ و فعالیت‌های عام شامل فعالیت‌های هنری، مذهبی، ورزشی و … کار کرده و به این حوزه‌ها در حد توان کمک کنیم؛ چه بهتر که در رأس این حوزه‌ها، فعالیت‌های قرآنی باشد.

شهردار کرمان گفت: شهر و آنچه در آن وجود دارد، متعلق به مردم است و به همین دلیل معتقدم هر سازمان و نهاد و ارگانی که می‌خواهد برای مردم کار کند، باید بتواند از ظرفیت‌های شهر و شهرداری استفاده کند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اعتقاد دارم وقتی قابلیت‌هایی در شهر وجود دارد و می‌شود از آنها در جهت ترویج ارتقای فرهنگ مردم و رفاه آنان استفاده کرد چرا باید خدمات دهی به موارد و ساعات خاصی محدود شود؟ از این جهت درهای مکان‌های فرهنگی ورزشی، مذهبی و هنری شهرداری را به روی همگان باز کردیم.

توحیدی مدیر مجمع قاریان قرآن استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه شروع به کار این مجمع در استان و فعالیت‌های آن، گفت: از پیشنهادهای شهرداری برای همکاری‌های مشترک در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی استقبال می‌کنیم و آمادگی کامل برای مشارکت در زمینه‌های ذکر شده را داریم.

نظر شما