شناسهٔ خبر: 34156417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توجه مسئولین به ورزشگاه خلیج‌فارس را به فال نیک می‌گیرم پیگیر رفع اختلافات هیئت قایقرانی هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: این روزها مسئولین زیادی برای بازدید ورزشگاه خلیج‌فارس می‌روند و بنده از این توجه خوشحال هستم و این موضوع را به

صاحب‌خبر -

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: این روزها مسئولین زیادی برای بازدید ورزشگاه خلیج‌فارس می‌روند و بنده از این توجه خوشحال هستم و این موضوع را به فال نیک می‌گیرم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمودرضا امیاری در نشستی خبری اظهار کرد: پروژه سالن 10 هزارنفره میناب فاز اول آن تا آخر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 20 چمن مصنوعی نصب شده و 30 پروژه آماده افتتاح برای هفته دولت داریم، و با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: پنج سالن ورزشی آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان  با اشاره به اینکه سعی داریم پروژه‌های نیمه‌تمام را امسال به اتمام برسانیم، تصریح کرد: ساخت اولین خانه جوان را مدنظر داریم، زمین را تحویل گرفتیم و هفته دیگر کلنگ زنی آن آغاز می‌شود.

امیاری با بیان اینکه زورخانه‌مان هم فعال شده است، عنوان کرد: 80 خانه روستایی تا هفته دیگر آماده  می‌شود، و مجموعاً 150 خانه روستایی در سطح استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی ورزش نیز می‌تواند به ما کمک زیادی در پیشرفت ورزش استان داشته باشد، خاطرنشان کرد: امسال المپیاد ورزشی استعدادهای برتر را داریم که از 30 مرداد آغاز می‌شود و مسابقات انتخابی آن در حال برگزاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان بیان کرد: یکی از مسابقاتی که مدنظرمان است برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی است، فدراسیون جهانی اعلام کرده در استان هرمزگان برگزار شود و تا 50 تیم از سراسر جهان به این مسابقات خواهند آمد.

امیاری با بیان اینکه مسابقات ووشو را در پیش خواهیم داشت که در اسفندماه برگزار خواهد شد، ابراز کرد: از رئیس فدراسیون قایقرانی، والیبال تیراندازی و رشته‌هایی که برای ما هدف هستند دعوت کرده‌ایم به استان بیایند تا برنامه‌های عملی و اجرایی خوبی را در سطح استان مطرح کنیم.

وی اضافه کرد: سالن فجر نیز آماده شده است و اولین مسابقه لیگ برتر تیم فوتسال آذرخش بندرعباس در آن برگزار می‌شود، برای میزبانی خوب باید زیرساخت‌های آماده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار کرد: در بحث جوانان برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود و برنامه‌های خوبی داریم، هفته ازدواج را در مردادماه داریم که در حال پیگیری کار بزرگی برای ازدواج بیش از هزار و 600 نفر از جوانان هستیم.

امیاری تصریح کرد: قراردادی درزمینهٔ مهارت‌آموزی جوانان با جهاد دانشگاهی منعقد کرده‌ایم که در حال پیگیری آن هستیم.

وی عنوان کرد: در اکثر رشته‌ها استعدادهای خوبی در استان هرمزگان داریم و باید روی این استعدادها سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان افزود: هیئت‌های ورزشی نیز با برنامه در حال کار هستند و در 10 ماه گذشته حرکات رو به رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم.

امیاری خاطرنشان کرد: رودان شهرستان مهمی برای ما است و حرف زیادی در رشته دومیدانی دارد و قهرمانان خوبی را تحویل استان و کشور داده است، سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه در حال انجام است، نشست‌هایی برگزار کردیم تا بتوانیم شرایط خوبی را برای رودان و رشته دوومیدانی که رشته المپیکی بسیار خوبی است ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص تحلیل از قهرمانان همه تلاش‌های ما برای داشتن خروجی قهرمانی در استان است و این موضوع نیز در دستور کار ماست تا در هفته تربیت‌بدنی و ورزش تقدیری از قهرمانان و پیشکسوتان استان خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اضافه کرد: در هفته دولت 5 سالن ورزشی، چمن فوتبال بزرگ، چمن مصنوعی در چند شهرستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

امیاری اظهار کرد: در خصوص صحبت‌های آقای مدرس در خصوص ورزشگاه خلیج‌فارس، این پروژه، پروژه‌ای ملی است و همه باید ورود کنند و دست‌به‌دست هم دهند، ایراداتی که وی متذکر شده مربوط به گذشته است و باید به فکر رفع آن باشیم و این توجه به وضعیت ورزشگاه خلیج‌فارس بسیار اتفاق خوبی است.

وی افزود: این روزها مسئولین زیادی برای بازدید ورزشگاه خلیج‌فارس می‌روند و بنده از این توجه خوشحال هستم و این موضوع را به فال نیک می‌گیرم؛ به‌خصوص تشکر ویژه‌ای از مدرس، معاون عمرانی استانداری هرمزگان در این خصوص دارم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان تصریح کرد: در سفر بشاگرد برآورد هزینه‌ای داشتیم و قرار شد چمن مصنوعی در این شهرستان پیش‌بینی شود و این مسئله حل خواهد شد.

امیاری افزود: جشنواره‌هایی که توسط اداره کل ورزش جوانان برگزار می‌شود برنامه‌های فرهنگی است، اعلام اسامی تجلیل شدگان چه دردی از جامعه دوا می‌کند، بنده از فعالین ورزش و رسانه انتظار دارم در مسائل کلان ورود کنند.

وی عنوان کرد: ما تعریفی برای حضور در ورزش حرفه‌ای در استان نداریم، هیچ برنامه و باشگاه ماندگاری چون استان‌های بزرگ نداریم و باید در این زمینه فکر و برنامه داشته باشیم و به دنبال تأمین اعتبار آن باشیم، باید باشگاه‌داری حرفه‌ای در استان تعریف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ادامه داد: در ورزش حرفه‌ای نیاز به برنامه حرفه‌ای داریم، باید بررسی و اولویت‌بندی کنیم و زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

امیاری خاطرنشان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کمک‌های استاندار وضعیت تیم آذرخش نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است.

وی اضافه کرد: درزمینهٔ جوانان باید ستاد ساماندهی در حال شکل‌گیری است تا به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، تفریح و ... رسیدگی شود و چند ارگان عضو این ستاد هستند و اتفاقات خوبی در این ستاد شکل خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان بیان کرد: جلساتی در 4 ماهه ابتدای سال در خصوص ورزش بانوان داشته‌ایم، ورزش بانوان اهمیت ویژه‌ای برای ما دارند و در تیم‌های ملی بانوان ملی‌پوش ما حضور دارند و باید توجه ویژه‌تری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

امیاری ادامه داد: اعتبار خاصی را برای ورزش بانوان در نظر داریم تا اعتبار را جداگانه به خودشان بسپاریم تا درزمینهٔ رشد و توسعه ورزش استان قدم‌های خوبی بردارند، نگاه ما توجه ویژه به ورزش جوانان است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در خصوص سالن 6 هزارنفره درخواست زمین و اعتبارات کردیم و هماهنگی‌ها با استاندار انجام شده و پیگیر آن هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان افزود: هیئت قایقرانی از رشته‌های مهم و هدف ما قایقرانی است، در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون قایقرانی برای توسعه این ورزش در استان داشته باشیم، نشستی نیز با اعضای هیئت داشتیم، اختلافاتی وجود دارد اما در حال پیگیری و کمک هستیم.

امیاری تصریح کرد: در خصوص هیئت تیراندازی پیگیر برگزاری انتخابات هستیم، سرپرست جدید نیز پیگیر مسائل و مشکلات این ورزش هست و انگیزه خوبی برای کار دارد، پیگیر مشکلات خانه تیراندازی نیز هستیم چراکه از ورزش‌های مهم و هدف ما در استان هرمزگان است.

وی عنوان کرد: در خصوص لیگ‌های برتر به‌خصوص والیبال باید زیرساخت‌ها فراهم شود، باید برای ورزش‌های حرفه‌ای برنامه‌های ماندگاری را پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اضافه کرد: اگر همدلی و وفاق استانی و دلسوزی برای ورزش باشد اتفاقات خوبی خواهد افتاد و اصحاب رسانه نیز می‌توانند در این زمینه همراه ما باشند، ما در اول راه هستیم و سمت‌وسوی ورزش مثبت است.

تهیه و تنظیم از لیدا رضائی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

 


انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما