شناسهٔ خبر: 34156377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس خانه معدن استان گلستان بیان کرد:

خانه معدن بازوی کمکی سازمان صنعت،معدن و تجارت

رئیس خانه معدن استان گلستان گفت: خانه معدن آمادگی دارد بعنوان بازوی کمکی سازمان صنعت ، معدن و تجارت اهداف بلند مدت خود را با قدرت دنبال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا: علی علمشاهی در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و خانه معدن استان گلستان اظهار کرد: خانه معدن استان در جهت کاهش حجم مراجعات و ایجاد فضای سالم علمی و مطالعاتی و با توجه به وجود پتانسیل های لازم در این تشکل در غالب تفاهم نامه با آن سازمان، همکاری های مشترک خود را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد:تفاهم نامه بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت به نمایندگی حسینقلی قوانلو، ریاست این سازمان و خانه معدن استان گلستان به منظور واگذاری فعالیت های مرتبط با حوزه معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با خانه معدن گلستان منعقد گردید.

رئیس خانه معدن استان گلستان، در زمینه تسهیل درامور معادن خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم نامه ای که در مورخ 21 شهریور 97 به مدت یکسال بسته شد ، همه ی واحدهای تولیدی معدنی و بنگاههای اقتصادی که در حوزه بازرگانی و محصولات معدنی و صنایع معدنی و فرآوری فعالیت دارند، به عضویت در خانه معدن توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت ترغیب خواهند شد.

علمشاهی ضمن لزوم برگزاری دوره های آموزشی برداشت معدن برای کلیه معدنکاران، یاد آور شد:  در راستای تفاهم نامه منعقد شده، این دوره ها با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و خانه معدن استان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این حوزه، تشکیل کارگروهی مشترک به ریاست سازمان صنعت ، معدن درحوزه های نظارت و بازرسی، برنامه ریزی و صنایع معدنی به منظور رصد و آمایش موضوعات متعدد از جمله مطالعات مناطق مستعد معدنی ، تجمیع معادن، قیمت گذاری فرآورده ها و محصولات معدنی، فرآیند تشخیص نیاز جهت صدور جواز تاسیس، پروانه بهره برداری واحدهای معدنی جدید الحداث، فرآیند مجوز تامین سوخت مورد نیاز واحدها و ماشین آلات معدنی، تشکیل جلسات منظم وبازرسی میدانی از مجوزهای صادر شده ی معدنی ، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی مرتبط با معاونت امور معادن وصنایع معدنی توسط خانه معدن استان وکلیه امور مربوط به سامانه های ثبت در بخش معدن و همچنین خدمات مرتبط در این حوزه ، از جمله اقداماتی است که می تواند در زمینه پیشرفت صنایع معدنی راهگشا باشد.

رئیس خانه معدن استان گلستان:در پایان ضمن ابراز امیدواری از روند اجرای این تفاهم نامه نسبت به تغییر و پیشرفت در بخش معدن و راهگشا بودن این تشکل خواستار همکاری همه ی اعضا و فعالین بخش معدن شد.

خبرنگار: ندا خواجوی

 

نظر شما