شناسهٔ خبر: 34155996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نجات جان دختربچه ۹ ساله لردگانی در اتاق عمل بیمارستان شهدا لردگان

دختربچه ۹ساله لردگانی که در حادثه ای از ناحیه شکم مصدوم شده بود با اقدام به موقع تیم پزشکی شهدا شهرستان لردگان استان چهارمحال وبختیاری از مرگ نجات یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ،  دکترعلیرضا کلانی متخصص جراحی عمومی و پزشک معالج کودک در خصوص این خبر گفت: این کودک نهمین روز تیرماه ۹۸ در حالی به اورژانس بیمارستان شهدا لردگان آورده شد که بنا به اظهار نظر همراهان بیمار حین تاب بازی سقوط کرده و دچار نفوذ یک قطعه چوب بزرگ از قسمت پهلوی راست به داخل شکم شده است. در بررسی اولیه مشخص گردید عمق نفوذ بسیار زیاد بوده و کودک ضرورت انجام عمل جراحی فوری دارد که به همین علت پس از انجام اقدامات اولیه در مدت زمان بسیار کوتاهی به اتاق عمل منتقل گردید.
وی افزود:نفوذ چوب به قطر حدودد۳ سانتی متر تا عمق شکم به اندازه تقریبا ۲۵ سانتی متر بود و باعث آسیب کبد و بخشی از روده باریک شده بود که تحت ترمیم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بدیهی است وجود چنین مواردی در ارتباط با نفوذ عمیق اجسام غیرعادی نادر بوده و انجام جراحی آنها نیز بسیار پرخطر بوده و نیاز به پیش بینی اقدامات مهمی از جمله کنترل گیری عروق اصلی و سرعت عمل بسیار بالا دارد که باعنایت به الطاف الهی این مهم انجام گرفت و کودک پس از جراحی همواره شرایط خوب و پایدار داشته و پس از ۶ روز با حال عمومی خوب ترخیص گردید.

دکتر کلانی در پایان اظهار داشت:بر خود واجب میدانم که از زحمات آقای دکتر ظهیری متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل، اورژانس، آی سی یو و بخش جراحی بیمارستان که بدون تلاش و همکاری آنها انجام این عمل و کسب مجدد سلامتی این کودک امکان پذیر نبود تقدیر و تشکر به عمل آورم.

46

نظر شما