شناسهٔ خبر: 34154842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عطنانیوز | لینک خبر

در موسسه آموزش‌عالی بیمه اکو دانشگاه علامه‌طباطبائی؛

نشست مقدماتی از سلسله نشست‌های آشنایی با راه ابریشم برگزار شد

صاحب‌خبر -

نشست مقدماتی از سلسله نشست های آشنایی با راه ابریشم در تالار دفاع موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

به گزارش عطنا ، شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم در نوامبر ۲۰۱۴ به پیشنهاد دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک واقع در کره جنوبی جهت گسترش روابط میان دانشگاه های واقع در مسیر باستانی راه ابریشم و به منظور تقویت اشتراکات، آشنایی با تفاوت ها و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شکل گرفته است.

دانشگاه علامه طباطبائی از بنیانگذاران این شبکه دانشگاهی بوده و از نخستین سال های شکل‌گیری فعالیت چشمگیری در تمامی بخش های این مجموعه داشته است. در سال ۹۶ دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم در موسسه آموزش عالی بیمه اکو انتخاب شد و تاکنون با ایجاد ارتباط با دانشجویان دانشگاه های عضو این شبکه به صورت فعال مشغول به کار است. در کنار فعالیت های بی شماری از جمله برگزاری مسابقات بین المللی، دبیرخانه دانشجویی اقدام به برگزاری سلسله نشست های آشنایی با راه ابریشم در محل دبیرخانه با هدف آشنایی با راه های ابریشم کرده است که با سخنرانی دانشجویان برگزار می شود.

نخستین نشست از این سلسله نشست ها در موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار شد.

در این نشست، مریم بلوری از دانشجویان دکتری آموزش زبان انگلیسی پس از پخش کلیپی از برنامه دانشجویی مجمع عمومی Sun در سال های گذشته مقدمه ای در خصوص این شبکه به حضار ارائه داد. وی شعار اصلی این شبکه را برداشتن تفاوت‌های فردی اساتید، دانشجویان و کشورها اعلام کرد.

او گفت: از اهداف این شبکه به اشتراک گذاشتن جدیدترین یافته های علمی میان استادان و دانشجویان برای رسیدن به یک دانش مشترک که هدف نهایی آن ایجاد صلح است، می باشد.

بلوری افزود: از اهداف ایجاد شاخه دانشجویی هم ایجاد نشاط و سرزندگی در میان دانشجویان دانشگاه‌ها است.

در ادامه محمد رسولی، دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی به عنوان سخنران اصلی این نشست دانشجویی درخصوص موضوع نشست به ایراد مطالب خود پرداخت.

گفتنی است، از محورهای اصلی این نشست، نامگذاری راه ابریشم، مسئله راه(های) ابریشم، تاریخچه راه ابریشم و مسیرهای راه ابریشم می توان اشاره کرد.

نشست‌های معرفی شهرهای راه ابریشم از سلسله نشست های دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم است که هر ماه در محل دبیرخانه برگزار می شود و برنامه های آن از طریق سایت دانشگاه و سایت دبیرخانه به آدرس:

http://www.sun-silkroadia.org/eng/main/main.php در اختیار دانشجویان گرامی قرار خواهد گرفت.

نظر شما