شناسهٔ خبر: 34154532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ده‌بزرگی:

حضرت علی اصغر(ع)؛ محور سی و چهارمین دوره شب شعر عاشورا

دبیر شب شعر عاشورا گفت: سی و چهارمین دوره شب شعر عاشورا امسال در ماه صفر و با محوریت حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، احد ده بزرگی، شاعر پیشکسوت کشور و دبیر این شب شعر گفت: جمعه پیش رو (۲۸ تیرماه) جلسه هیات امنای شب شعر عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود گفت: شب شعر امسال مصادف با ماه صفر برگزار می‌شود و برای این دوره محوریت «حضرت علی اصغر(ع)» انتخاب شده است.

ده بزرگی با بیان اینکه این شب شعر سالانه به شکل مفصلی در شیراز و چند شهر دیگر برگزار می‌شود، گفت: امسال سی و چهارمین دوره شب شعرعاشورا را برگزار خواهیم کرد و این مراسم هرسال با استقبال خوب شاعران همراه است.

به گفته این شاعر، در نشست پایانی هرسال فراخوان دوره آتی اعلام می‌شود. از این رو سال گذشته نیز فراخوان دوره سی و چهارم اعلام شد، اما باز هم از هفته آینده اطلاع رسانی را در فضای مجازی آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان از همکاری با حوزه هنری و صدا و سیمای شیراز خبر داد و گفت: مجموعه‌ای عام‌المنفعه برای مردم با عنوان «بنی فاطمه» تاسیس کرده‌ایم که در آن به کارهای هنری و فرهنگی می‌پردازیم.

احد ده بزرگی متولد سال ۱۳۲۸ در شیراز است. رویکرد او به شعر فارسی به زمان هفت سالگی‌اش بازمی‌گردد. شرکت احد ده‌بزرگی در مراسم سوگواری ماه محرم و دسته‌های عزاداری، برای وی محل مناسبی را برای سرودن فراهم آورد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا حال، با کانون شعرا و نویسندگان کشور، واحد شعر اداره آموزش و پرورش استان فارس، حوزه هنری تهران و صدا و سیمای مرکز فارس همکاری داشته است. ده‌بزرگی اگرچه در قالب‌های مختلف کلاسیک طبع آزمایی کرد، اما رویکرد او به غزل، بیشتر از سایر قالب‌هاست.

ده بزرگی از جمله شاعران محلی سرای شیراز است و برخی از شعرهای خود را با گویش محلی سروده است. او از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار جریان‌های شعر آیینی است. تأثیر او بر جریان‌های شعر آیینی به ۲۱ سال دبیری ستاد شب شعر عاشورای شیراز برمی‌گردد.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20

نظر شما