شناسهٔ خبر: 34153867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ناجا:

۷ فروند شناور نیمه سنگین به ناوگان مرزبانی جنوب اضافه شد

گرگان – فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در دو هفته گذشته هفت فروند شناور نیمه سنگین را به ناوگان شناوری مرزبانی در جنوب اضافه کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی ظهر چهارشنبه در حاشیه تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته طرح مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و مرزبانی تدوین و در سطوح مختلف کشور بین روسای قوا مطرح شده که مرتبط با تقویت مرزبانی است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی افزود: رئیس محترم جمهور دستوراتی را به وزارتخانه‌های کشور، دفاع، ارتباطات، امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه داده تا بخش اعظمی از مشکلات و نیازمندی‌های مرز تامین شود.

رضایی با بیان اینکه در حوزه انسدادی بیشترین توجه ما به مرزهای جنوب شرق و شمال غرب است، بیان کرد: سال گذشته ابزارهای خوبی وارد سازمان شد و در دو هفته گذشته هفت فروند شناور نیمه سنگین را به ناوگان شناوری مرزبانی در جنوب اضافه کردیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال هم ۹ فروند شناور نیمه سنگین دیگر به ناوگان شناوری مرزبانی اضافه می‌شوند که تعدادی از آنها به دریای شمال اختصاص خواهد یافت تا قدرت و تحرک دریای ما را افزایش دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در حوزه‌های الکترونیکی و اپتیکی برنامه‌های جدی داشته‌ایم، گفت: در این حوزه‌ها از صنایع مختلف استفاده شده و بخشی از کشفیات ما ناشی از استفاده از همین ابزارها است که در سال های اخیر و.ارد سازمان شده‌اند.

رضایی افزود: البته این تجهیزات کافی نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد و این مرزهای طولانی نیازمند امکانات بیشتری است.

وی به اقدامات مثبت در حوزه دیپلماسی اشاره و اظهار کرد: تعامل و تبادل اخبار و نشست‌های مرزی افزایش پیدا کرده و ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه داریم.

رضایی تصریح کرد: سال گذشته اقدامات دیپلماسی فعالی با ترکیه داشتیم و اکنون آرامش مدیریتی در مرز مشترک با این کشور حاکم است.

وی اضافه کرد: با عراق هم تعامل خوبی داشته‌ایم زیرا چهار میلیون تردد به این کشور در روز اربعین انجام می‌شود و این اتفاقات ناشی از اقدامات دیپلماسی در سطوح مختلف از جمله مرزبانی است.

وی یادآور شد: اگر عراق آماده باشد مرز چهارم یعنی مرز خسروی هم باز خواهد شد تا خدمات دهی به زائران تسهیل شود.

فرمانده مرزبانی ناجا به مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال رونق تولید هستیم، مبارزه با قاچاق کالا در راستای ایجاد بسترهای تولید از جمله تکلیف‌های مرزبانی است و در بخش کشفیات کالاهای هدف و اساسی موفق بودیم و ۶ برابر کشفیات داشتیم.

رضایی با بیان اینکه قاچاق مخل امنیت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: قانون به ما اجازه داده تا با تردد غیر مجاز و تجاوز مرزی مقابله کنیم و برخی آگاهانه یا نااگاهانه در فضای مجازی عنوان می‌کنند که مرزبانی کوله برها را می‌کشد اما مردم بدانند که اینها کوله بر نیستند.

وی تصریح کرد: کوله بر تعریف دارد و از زمان و مکان مشخص جنس خاصی حمل می‌کند که قانونی و مورد حمایت ما هستند اما برخی به اسم کوله بر از دره‌ها تردد می‌کنند که با خود مواد منفجره، سلاح و مشروب دارند که ما آنها برخورد می‌کنیم.

رضایی یادآور شد: هدف افرادی که این اظهار نظرها را در فضای مجازی نشر می‌دهند مانع تراشی است و ما از دستگاه قضایی درخواست داریم با افرادی که مخل اجرای ماموریت‌های قانونی مرزبانی می‌شوند و با فضاسازی مسومیت ایجاد می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه انسدادی جنوب شرق اقدامات خوبی انجام شده، گفت: امسال کار خوبی از سوی پاکستان انجام شد و با اقدامات مکمل بین مرزبانی ایران و نیروهای امنیت مرزی پاکستان در حوزه انسدادی این منطقه موفق بودیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در استان گلستان مورد امنیتی در مرزها نداشتیم، اظهار کرد: برخی سلاح‌های شکاری از مرزهای غربی گلستان وارد استان شده بودند که برای بهره برداری شکارچیان بوده و غیر مجاز است.

رضایی ادامه داد: این سلاح‌ها ریشه امنیتی ندارد و البته ممکن است از همین سلاح‌های شکاری استفاده ناصحیحی شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان هیچ مشکل قاچاق و تردد غیر مجاز ندارد و این ناشی از آگاهی مردم، مسئولان و مرزنشینان است.

وی یادآور شد: دلیل وقوع جرائم مرزی در برخی استان‌های مرزی آشنا نبودن آنها به قوانین و مقررات مرزی است.

نظر شما