شناسهٔ خبر: 34153859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان؛

مرحله دوم بهسازی معابر و آبرسانی روستای تیس چابهار آغاز شد

مرحله دوم بهسازی معابر و آبرسانی روستای تاریخی تیس چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، گرشاسب خزائنی معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با اجرای مرحله دوم بهسازی معابر و آبرسانی روستای تاریخی تی سهزار و ۱۰۰ خانوار با پنج هزار نفر جمعیت ساکن در روستای تیس از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

گرشاسب خزائنی افزود: در این مرحله پنج و نیم کیلومتر از معابر روستا با حجم ۱۳۸ هزار و ۸۷۶ مترمربع آسفالت خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای روستای تیس دبده شده است تا بخشی از مشکلات ساماندهی و توسعه آن برای رفاه حال ساکنان انجام شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر به توسعه این روستای تاریخی توجه عمیقی شده است بطوریکه بعد از گذشت سال‌ها شبکه آبرسانی و به‌سازی و بازگشایی معابر آن آغاز شده است.

وی به اقدامات منطقه آزاد چابهار برای ساماندهی روستای تاریخی تیس اشاره و خاطرنشان کرد: بازگشایی و آسفالت ۱۵ هزار مترمربع از محور ورودی روستای تیس با مشارکت اهالی روستا، شورای اسلامی و دهیاری، نصب وراه اندازی ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی پشت‌بامی به‌منظور کمک به معیشت روستاییان، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تیس با پیشرفت ۴۰ درصدی و خرید وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی تمامی مدارس تیس به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان بخشی از فعالیت‌ها بوده است.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تعریض و بازگشایی محور ورودی روستا بطول ٨٠٠ متر، جابجایی شبکه و تاسیسات برق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، جدول‌گذاری، تایل‌گذاری خیابان اصلی، آسفالت معبر ورودی ١۱ هزار متر مربع با ٢ میلیارد تومان اعتبار، توسعه شبکه و روشنایی محلات تیس، طراحی و ساخت مرکز جامع سلامت تیس درحال برگزاری مناقصه، ساخت زمین فوتسال و سرویس‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی تیس. واگذاری ٢٠٠ فقره انشعاب آب آشامیدنی بهداشتی، آسفالت محوطه دبستان بعثت با هزار و ۷۰۰ مترمربع و تعبیه علمک آب آشامیدنی و توزیع روزانه ۲۵ مترمکعب آب بصورت تانکری و رایگان از دیگر اقدام‌های منطقه آزاد بوده است.

گرشاسبی گفت: شیونامه واگذاری اراضی و اماکن روستای تیس در جلسه شورای حفاظت از اراضی استان تصویب شده است.

 

نظر شما