شناسهٔ خبر: 34153836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گرمای 42 درجه در پایتخت/ هوای خنک در اردبیل و ارومیه

آسمان تهران در چند روز آینده ‌صاف تا کمی ابری، گاهش با وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 42 و 30 درجه خواهد بود و در چند روز آینده هم بیشینه دمای 42 درجه در پایتخت حاکم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ امروز در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب و شرق فارس رشد و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه هفته آینده تا اواسط هفته، آسمان صاف است و تداوم هوای گرم تابستانی در کل کشور پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه پیشِ رو‌ رشد ابرهای همرفتی در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه خواهد داشت.

در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران در چند روز آینده ‌صاف تا کمی ابری گاهش با وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 42 و 30 درجه خواهد بود و در چند روز آینده هم بیشینه دمای 42 درجه در پایتخت حاکم است.

کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.

فردا اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده  اردبیل و ارومیه با کمینه دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا 23 تیرماه امسال 312.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.3 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 96.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 224.3 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 39.3 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زارعی متعلق به منطقه مرند در استان آذربایجان شرقی به میزان 17.6 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه شوش در استان خوزستان به میزان 47.9 درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه قاملو  در استان کردستان به میزان 9.9 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما