شناسهٔ خبر: 34153817 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با کانون کشوری پیشخوان دولت

امضاء تفاهم نامه ارائه خدمات پروژه نیروگاه‌های سولار

شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار و کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت، تفاهمنامه همکاری برای ترویج فرهنگ تولید انرژی‌های نو و نام نویسی متقاضیان خدمات تولید انرژی پاک امضا کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون سراسری دفاتر پیشخوان دولت، از دو هفته آینده در دفاتر پیشخوان سراسر کشور نام نویسی و پیگیری مراحل درخواست سولار (تولید برق با انرژی خورشیدی) انجام می‌شود.

محبیان رئیس هیات مدیره شرکت پروژه نیروگاه‌های سولار در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:قرار است امسال ۳۰۰۰ نفر با همکاری مراکز دولتی و خصوصی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را درباره استفاده از سولار و تولید انرژی خورشیدی دریافت کنند و دولت این امکان را فراهم کرده تا کسانی که با سولار برق تولید می‌کنند مازاد آن را به خود شبکه بفروشند.

وی گفت:: همچنین پروژه‌های مگابایتی در مزارع اجرا می‌شود که می‌تواند از یک مگابایت به بالا شروع شود که کار آن فقط درآمدزایی است و برق برای دولت تولید و فروخته می‌شود و روش سوم هم تولید برق برای منازل است که بعد از مراجعه متقاضیان به دفاتر پیشخوان دولت و کامل کردن پرونده مجوز صادر می‌شود و در مرحله نصب با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای و دانشگاه شریف آموزش لازم ارائه و مراحل تولید انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم صفحات خورشیدی به طور کامل در داخل تولید شود.

محبیان اظهار داشت: دفاتر پیشخوان دولت نقش اصلی را تا مرحله صدور مجوز دارند و روند ثبت نام را آسان می‌کنند.

علی فلاح حقیقی دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت هم گفت:: به منظور هم افزایی با بخش‌های خصوصی، کاهش سفر‌های شهری و غیرشهری، آسان شدن دسترسی مردم به خدمات و انجام فرایند‌های اجرایی بر بستر‌های الکترونیکی این کار‌ها در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

وی افزود: همکاری در اجرای ماموریت مجموعه سولار با رسالت زیست محیطی در پیشخوان به عنوان مجموعه هم افزا و توسعه دهنده خدمات مهم است و با توجه به زیرساخت‌های شبکه و امکانات فنی در مجموعه سولار این تفاهم نامه امضا شد.

فلاح گفت: ساختار‌های الکترونیک در حال نهایی شدن است و بزودی متقاضیان تولید انرژی پاک از طریق مجموعه سولار می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان تقاضا‌های خود را ثبت کنند و از این امکان بهره‌مند شوند؛ بنابراین گزارش ایران برای توسعه تولید انرژی‌های تجدید پذیر بسیار مستعد است و جایگزینی تدریجی انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی با سوخت‌های فسیلی برای کشور به دلیل ارزش افزوده‌ای که دارد ضروری است.

ایران در درازمدت باید امنیت انرژی خود را افزایش دهد و لازمه این کار تغییر مسیر از سمت سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های پاک است. اشتغال زایی موثر، حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار از دستاورد‌های مهم این تغییر رویه است.

انرژی خورشیدی هم از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیری است که در همه جای جهان قابل بهره برداری است. بسیاری از نقاط ایران برای بهره برداری از این نوع انرژی و تولید انرژی پاک ظرفیت خوبی دارد.

هم اکنون بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان به ظرفیت ۶۵۰ مگاوات متعلق به هند است.

نظر شما