شناسهٔ خبر: 34153758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به نفع تولیدکنندگان تغییر می‌کند

قم-ایرنا- عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح جدید در دست بررسی در مجلس شورای، وضعیت مالیات بر ارزش‌افزوده به نفع تولیدکنندگان تغییر پیداکرده و مالیات از زنجیره آخر تولید و از توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود

صاحب‌خبر -

احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی قم، افزود: بسیاری از نگرانی و انتقاداتی که تولیدکنندگان از قانون مالیات بر ارزش‌افزوده دارند به‌جاست.
امیرآبادی در ادامه تصریح کرد: برای حمایت رونق تولید و مقابله با اقدامات آمریکا بخشنامه ۲۰ ماده‌ای تدوین و در کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه‌های مختلف در دست بررسی است.
وی افزود: برای ادامه روند صادرات گاز، تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و پاکستان منعقدشده است.
امیرآبادی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت صادرات گاز، باید گاز را با یک‌سوم قیمت به صادرکنندگان و تولیدکنندگان واگذار شود تا رغبت و انگیزه صادرات توسط شرکت بازرگانی افزایش یابد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: کشور پاکستان ظرفیت بسیار بزرگی برای صنعت کفش قم است، در وضعیتی که صادرات محصولات پلیمری کشور کاملاً در تحریم قرارگرفته باید از بستر ایجادشده برای تقویت بخش صنعت کفش استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای رونق صادرات کشور با کشورهای همسایه مبادلات پایاپاییی در دست پیگیری است.
وی با اشاره به مشکلات مالیاتی نیز گفت: تولیدکنندگان به دلیل وضعیت بانکی و مالیاتی کشور، درآمد واقعی خود را به هیچ‌کدام به‌درستی اعلام نمی‌کنند.
امیرآبادی اضافه کرد: تولیدکنندگان برای دریافت وام مجبور به اعلام درآمد بیشتر از میزان واقعی به بانک‌ها و برای پرداخت مالیات نیز نوعاً درآمدی کم‌تر از میزان واقعی را اعلام می‌کنند که یک مشکل ریشه‌ای در کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درصورتی‌که مشکلات واحدهای صنعتی در داخل استان حل نگردد برای حل معضلات واحدهای صنعتی از طریق دولت و مجلس اقدام می‌شود.
امیرآبادی تاکید کرد: برای اتصال و انتقال گاز به شهرک‌های صنعتی استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بوده که برای تامین بخش مهمی از آن از مرکز رایزنی‌ها در دست اقدام است.
وی ادامه داد: مسیر دسترسی به نمایشگاه دائمی و ورودی و خروجی این نمایشگاه کاملاً برطرف شده و به‌زودی این مکان با پایان عملیات عمرانی راه‌اندازی می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای احداث روگذر این نمایشگاه نیز رایزنی‌های ابتدایی با توسط قرارگاه خاتم انجام‌شده است، ۷۰ میلیارد تومان هزینه احداث این روگذر است.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قم، روند صادرات و معرفی کالاهای بومی و اشتغال استان درروند بهتری ادامه پیدا می‌کند.
همایش گرامیداشت روز ملی صنعت در قم برگزار و طی آن از ۲ پیشکسوت صنعتی و ۱۳ صنعتگر برتر استان تجلیل شد.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

برچسب‌ها:

نظر شما