شناسهٔ خبر: 34153742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار + گزارش

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حاتم شاکرمی در نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان بوشهر افزود: امروز در نشست با استاندار بوشهر تصمیم گرفته شده در یک طرح ضربتی نسبت‌به شناسایی نیروی کار اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند اقدام و با آن‌ها برخورد قانونی شود.
وی درباره حقوق و دستمزد کارگران گفت: در سال ۹۸ بیشترین افزایش را در حوزه نیروی کار داشتیم و حداقل ۳۶.۵ درصد به حداقل حقوق هر فرد افزوده شد، ضمن اینکه حق خواربار، مسکن و پایه سنواتی هم افزایش یافته است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعیین حداقل‌ها در شورای عالی کار مانع از پرداخت کارفرمایان به کارگران نمی‌شود تاکید کرد: ما حداقل‌ها را تعیین می‌کنیم، اما کارفرمایان می‌توانند با توافق با کارگران مبلغ بیشتری به آن‌ها بپردازند.
شاکرمی تصریح کرد: البته باید در این میان شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌های صورت گرفته را هم مدنظر داشت و تلاش‌های لازم برای رونق تولید و افزایش توان پرداخت کارفرمایان نیز فراهم شود.
وی ادامه داد: در همین راستا با مصوبه اخیر شورای هماهنگی اقتصاد مقاومتی کشور و تایید مقام معظم رهبری، اختیاری به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز و استان‌ها داده شد تا نسبت به حفظ اشتغال موجود و احیاء واحد‌های تولید و صنعتی که دچار رکود و تعطیلی شده‌اند اقدام شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وجود صنایع نفت و گاز و سرمایه‌های ملی در استان بوشهر نباید باعث فراموشی فعالیت اقتصادی در دیگر حوزه‌ها شود افزود: طرح‌هایی در این استان به‌ویژه در بخش شیلات، خدمات، کشاورزی و صنعت در دست اجرا است که باعث تقویت اقتصادی استان بوشهر در حوزه غیرنفتی می‌شود.
خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم با بیان اینکه در هیچ جای کشور به اندازه استان بوشهر تمرکز سرمایه گذاری اقتصادی و نیروی انسانی به این حجم نداریم گفت: با اقدامات انجام شده این استان وضعیت مطلوب‌تری در زمینه بیکاری نسبت به میانگین کشوری دارد.

 

<div id="video-display-embed-code_3738044"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2477743/3738044?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما