شناسهٔ خبر: 34153677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی آستارا:

۱۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان آستارا هستند

آستارا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: ۱۸۰۰ نفر دارای معلولیت های مختلف در شهرستان مرزی آستارا زیرپوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز خورشیدی ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست با اصحاب رسانه در اداره بهزیستی شهرستان آستارا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های اداره بهزیستی آستارا توجه به معلولان، تکریم و حمایت مادی و معنوی از آنها است.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ معلول ثبت شده تحت حمایت اداره بهزیستی هستند که خدمات دریافت می‌کنند.

خورشیدی با بیان اینکه ۸۰ معلول قطع نخاعی و بیمار روانی مزمن از خدمات بهزیستی این شهرستان نیز بهرمند هستند، گفت: مرکز توانبخشی بهزیستی در آستارا به ۳۳ معلول ذهنی زیر ۱۴ سال ماهیانه ۵۲۲ هزار تومان یارانه پرداخت و خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت چهار واحد مشارکتی، توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی در اداره بهزیستی آستارا، تصریح کرد: طرح ویزیت در منزل، اشتغالزایی و استعداد یابی و شناسایی معلولین در روستاها از جمله خدمات مبتنی بر جامعه است که در طرح سی بی آر عملی می‌شوند.

خورشیدی به ارائه خدمات به ۵۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست و سرپرست خانوار به همراه کودکان زیر ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: ۳۳ کودک امداد گیر ماهانه ۴۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و تا زمان تحصیل در دانشگاه از خدمات رایگان بهزیستی بهره‌مند خواهند شد.

۹۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی آستارا فاقد مسکن هستند

رئیس اداره بهزیستی آستارا از فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۵۰ نفر زیر نظر واحد پیشگیری این اداره اشاره کرد و افزود: ۱۱ مهد کودک در شهرستان آستارا فعالیت دارند که یک مهدکودک در روستا و مابقی در سطح شهر هستند.

خورشیدی با بیان اینکه ۹۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی آستارا فاقد مسکن هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ خانوار در شهر و ۳۷ خانوار در روستا هستند و تا پایان سال جاری به ۹ واحد مسکونی به مددجویان حوزه روستایی واگذار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ازدواج‌های فامیلی معلولیت‌ها را افزایش داده است، افزود: از این جهت نگرانی وجود دارد در همین راستای خدماتی نیز از سوی بهزیستی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا با اشاره به ضرورت حمایت خیران از فعالیت‌های بهزیستی آستارا، گفت: واحد مشارکت‌های مردمی بهزیستی آستارا آماده دریافت کمک‌های مردمی و خیران برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان است.

خورشیدی به فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی آستارا نیز اشاره و بیان کرد: آزار و اذیت کودکان، همسر آزار ی، خودکشی و در مجموع جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است.

نظر شما