شناسهٔ خبر: 34153631 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با پرونده ای درباره مشهورترین افرادی که لباس روحانیت را کنار گذاشتند؛

شمارۀ ۱۳۱ ماهنامه خیمه منتشر شد

شمارۀ ۱۳۱ ماهنامه خیمه به مدیرمسئولی حجت الاسلام زائری و با پرونده ای درباره علی صفائی حائری و مشهورترین افرادی که لباس روحانیت را کنار گذاشتند منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماهنامه خیمه در شمارۀ جدید تصویری از استاد احمد مهدوی دامغانی را روی جلد گذاشته است. وی بیش از ۳۰ سال است که ساکن آمریکاست و در دانشگاه‌های این کشور معارف اسلامی و ادبیات عرب درس می‌داده است. مهدوی دامغانی در گفت‌وگویش از اعتقاد خانوادگی خود به ائمه و بویژه سیدالشهدا (ع) سخن گفته است.

پروندۀ این شماره به یادمان مرحوم علی صفایی حائری اختصاص دارد و غیر از مصاحبه با اطرافیانش، در یک میزگرد با حضور همسر و فرزندان عین صاد، سبک زندگی و تربیتی او با ذکر خاطرات ناشنیده‌ای بررسی شده است.

یک گزارش خواندنی دربارۀ شخصیت‌های علمی و فرهنگی که لباس روحانیت را کنار گذاشتند مانند محمد قزوینی و تقی‌زاده تا سیدجعفر شهیدی و محمدرضا شفیعی کدکنی روایت شده و ماجرای ملبس‌شدن و سپس درآوردن عبا و عمامه برخی دیگر نقل شده است.

در کنار این گزارش، مصاحبه با سیدمجتبی حسینی که هم مهندس است و هم مجتهد در بخش آئین خیمه منتشر شده است.

میزگرد مکتوبی درباره ماجرای مسافر بدحجاب اسنپ و همچنین گفت‌وگو با دکتر فروغ پارسا درباره نظر فقه اسلامی به زنان از دیگر مطالب این شمارۀ خیمه است.

نظر شما