شناسهٔ خبر: 34151790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسنوند در تشریح سفر کمیسیون انرژی به کره‌جنوبی:

کره‌جنوبی محروم از انرژی اما جزو بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید: ارتباط میان کمیسیون "صنعت و انرژی کره جنوبی" و "کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی" برقرار شد و مقامات کره جنوبی برای عودت طلب ایران قول‌هایی دادند.

صاحب‌خبر -

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح سفر خود به همراه تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی به کشور کره‌جنوبی، گفت: علیرغم اینکه کره‌جنوبی از نعمت گاز و نفت محروم است اما توانسته جزو بزرگترین کشورهای تولیدکننده فرآورده‌های نفتی باشد لذا کمیسیون انرژی به‌دنبال استفاده از تجربیات آن‌ها است، همچنین باید گذر از خام‌فروشی را به‌عنوان دغدغه‌ مقام معظم رهبری با تولید فرآورده‌های نفتی محقق کرد، لذا بررسی وضعیت کشوری که بدون نفت به تولیدکننده بزرگ فرآورده نفتی تبدیل شده اهمیت دارد چراکه باید بتوان بخشی از اقدامات آن‌ها را به‌عنوان مدل و الگو در داخل کشور اجرا کنیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه تولید نفت ایران از کشورهای مانند عربستان کمتر است اما کشور کره‌جنوبی جزو خریداران نفت ایران محسوب شده و روابط اقتصادی میان این دو کشور برقرار است.

به مسئولان کره‌جنوبی گفته شد؛ تحریم همیشگی و ماندگار نیست لذا باید روابط دو کشور طوری تنظیم شود که پس از تحریم نیز بتوان ارتقاء و ادامه این روابط را در دستور کار قرار داد

وی مطرح کرد: به مسئولان کره‌جنوبی گفته شد؛ تحریم همیشگی و ماندگار نیست لذا باید روابط دو کشور طوری تنظیم شود که پس از تحریم نیز بتوان ارتقاء و ادامه این روابط را در دستور کار قرار داد.

به گفته حسنوند در این سفر پیام کتبی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دست رئیس پارلمان کره جنوبی مبنی بر دعوت از وی برای حضور در کشور جمهوری اسلامی ایران رسانده شده است.

ارتباط میان کمیسیون "صنعت و انرژی کره جنوبی" و "کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی"

این نماینده با اشاره به اینکه "مطالبات ایران از کره جنوبی" موضوع دیگر مورد بحث در این سفر بود لذا نمایندگان کمیسیون انرژی در این زمینه راهکار ارائه کردند، افزود: همچنین از آنجا که خواستار همکاری‌های پارلمانی با آن‌ها بودیم ارتباطی میان کمیسیون "صنعت و انرژی کره جنوبی" و "کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی" برقرار شد چراکه معتقدیم در کنار دیپلماسی دولت‌ها، دیپلماسی مجالس نیز یکی از موضوعات بسیار موثر در روابط کشورها است، درواقع می‌توان به نمایندگی از مردم روابط میان دو کشور را تحکیم کرد.

بازدید از چند شرکت پتروشیمی کره جنوبی

وی با بیان اینکه جلسات دیگری نیز از این پس با مسئولان عالی رتبه و سفیر کشور کره‌جنوبی برگزار خواهند کرد، اضافه کرد: به‌منظور آشنایی با تجربیات آنها از چند شرکت پتروشیمی این کشور نیز بازدید کردیم و فعالیت‌های آن‌ها مورد بررسی تخصصی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

مقامات کره جنوبی برای عودت طلب ایران قول‌هایی دادند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با بیان اینکه ایران از برخی از کشورها مطالباتی دارد که مرتبط با موضوع تحریم نیست و این طلب به قبل از زمان تحریم مرتبط می‌شود، اظهار کرد: عودت این طلب حق قانونی مردم ایران است البته مقامات کره‌جنوبی قول‌هایی برای تحقق این مهم دادند لذا امید است بتوان به طریق مختلف این طلب را از آن‌ها دریافت کرد./

پایان پیام

نظر شما