شناسهٔ خبر: 34151552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

سرمایه گذاری صنعتی گلستان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می رسد

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: رشد صنعتی گلستان سال ۹۵ حدود ۱۴۷ میلیارد تومان بود که تا پایان امسال به هزار میلیارد تومان می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: سال ۹۷ را با جنگ اقتصادی شروع کردیم و بی سابقه ترین جنگ و فشارها به مردم و تولیدکنندگان وارد شده است.

وی به موضوع وقوع سیل در گلستان اشاره کرد و افزود: از واحدهای خسارت دیده در سیل گلستان همه واحدها به غیر از پنج واحد بدون یک ریال کمک دولت به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه وعده هایی برای جبران خسارت بخش صنعت در سیل داده شد اما تاکنون کمکی نرسیده است، یادآور شد: در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها تاکید شده امسال هیچ موضوعی جز حمایت از تولید و اشتغال اولویت ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: سرمایه گذاری بخش صنعت گلستان از سال ۹۵ به بعد هرسال رشد داشته و از ۱۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری به ۵۶۳ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعتی گلستان انجام شده و تلاش داریم این رقم تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد.

قوانلو تصریح کرد: بر اساس آمار منتشره از سوی ۱۱۰ واحد صنعتی گلستان ۷۵ واحد در سال گذشته رشد تولید داشتند و ۳۰ واحد با کاهش تولید مواجه بودند و تولیدات پنج واحد نسبت به سال ۹۶ تغییر نداشتند.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات گلستان در سال گذشته با ۳۵ درصد رشد به ۳۰۰ میلیون دلار رسید، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته نرخ بیکاری گلستان از ۱۲.۸ درصد به ۱۱.۹ درصد رسید در حالی که با رشد نیم درصدی مشارکت مواجه بودیم.

نظر شما