شناسهٔ خبر: 34151045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه ریزی برای تکمیل 70 طرح تولیدی نیمه تمام در استان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اتمام 70 طرح تولیدی نیمه تمام در استان با سرمایه گذاری 240 میلیارد تومان را در دستور کار داریم که تکمیل این واحدها حدود هزار و 800 شغل جدید به وجود می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی اظهار کرد: بخش تولید در شرایط تحریم، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، اکنون این بخش از مشکل تامین مواد اولیه، افزایش هزینه‌های تولید و تامین ارز رنج می‌برد و باید راهبردی برای رفع این مشکلات داشته باشیم، در سطح استانی و ملی پیگیر رفع مشکلات بخش تولید هستیم.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم یکی از موفق ترین کارگروه‌ها است که هر هفته جلسه برگزار می‌کند، در قالب این ستاد و با مشارکت مدیران، بسته رونق تولید در هفت راهبرد و 27 برنامه تدوین شد که مسؤولیت اجرای این بسته را بین همه در استان تقسیم کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: یکی از دستورکارهای همه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پیگیری بسته اجرای رونق تولید است، اولویت اصلی ما حفظ واحدهای تولید و حفظ اشتغال استان است، احیای واحدهای راکد جزو برنامه‌های اصلی بخش صنعت استان است.

سیجانی با اشاره به افتتاح واحدهای تولیدی در استان قم اظهار کرد: امروز 10 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومان به مناسبت روز صنعت و معدن در استان افتتاح شد که این واحدها در صورت تولید کامل، 340 اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار حفظ واحدهای تولیدی موجود در استان قم به توسعه این واحدها تلاش می‌کنیم، در سال گذشته 105 واحد تولیدی استان توسعه داشند و این واحدها دو هزار شغل جدید به وجود آوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اتمام واحدهای تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد اولویت ما در استان است و در این راستا اتمام 70 طرح تولیدی نیمه تمام در استان قم با سرمایه گذاری 240 میلیارد تومان را در دستور کار داریم که تکمیل این واحدها حدود هزار و 800 شغل جدید  به وجود می‌آورد.

سیجانی با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی استان قم اظهار کرد: علاوه بر عراق و افغانستان به عنوان بازارهای اصلی صادراتی استان به افزایش صادرات به پاکستان توجه داریم و اکنون برخی از کالاهای قم همچون کفش در آن کشور جایگاه دارد.

وی ادامه داد: در شورای معادن استان قم بحث فرآوری مواد معدنی در جوار معادن را پیگیری کردیم تا هزینه‌های بخش معدن استان کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ژئوفیزیک هوایی را در استان انجام دادیم و ذخایر مس، آهن و طلا در استان قم کشف شد، البته  باید اکتشاف تکمیلی را انجام بدهیم تا این معادن برای بهره برداری در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم.

سیجانی تحریم را در کنار خلق مشکلات همراه با ایجاد فرصت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم بخش‌های صنعتی، قطعه سازان می‌توانند که نیازهای صنایع مادر کشور را تامین کنند و در استان در زمینه تولید قطعات لوازم خانگی ورود کردیم و نهضت داخلی سازی را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/78004

نظر شما