شناسهٔ خبر: 34150361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت توزیع برخی دارو‌های فشار خون در داروخانه‌های شمال خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ممنوعیت توزیع برخی دارو‌های فشار خون در داروخانه‌های شمال استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود سلمان پور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تهیه و توزیع برخی از سری ساخت‌های داروی لوزارتان پتاسیم (کنترل فشارخون بالا) در داروخانه‌های شمال خوزستان ممنوع است.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه فشار خون یکی از بیماری‌هایی است که با استرس تشدید می‌شود، لذا بیماران نباید شک و ابهامی درخصوص دارو‌های آن داشته باشند.

سلمان پور تصریح کرد: با توجه به وجود ناخالصی NMBA در ماده مؤثر لوزارتان تولیدی شرکت HETERO ساخت کشور هلند، تهیه و توزیع برخی از سری ساخت‌های این دارو در داروخانه‌ها ممنوع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: جمع آوری این دارو در شمال خوزستان آغاز شده و تقاضا می‌شود از عرضه آن در داروخانه‌های شمال خوزستان جلوگیری شود.

این مقام مسئول افزود تهیه و توزیع قرص لوزاور ۲۵ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت‌های ۲۸۱۹۰۰۴،۲۸۱۹۰۰۳،۲۸۱۹۰۰۲،۲۸۱۹۰۰۱ و همچنین قرص لوزاور ۵۰ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت‌های ۲۹۱۹۰۰۳ و ۲۹۱۹۰۰۴ ممنوع است.

داوود سلمان پور با اشاره به بلامانع بودن تهیه و توزیع سایر سری‌های ساخت این قرص، به شهروندان بیان کرد: هنگام خرید دارو به شماره سری ساخت آن توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص تهیه و توزیع سری ساخت‌های ممنوع توسط داروخانه‌ها در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند با شماره ۴۲۵۴۳۵۹۷ مربوط به امور دارویی معاونت غذا و دارو تماس بگیرند.

وی اذعان داشت: لوزارتان دارویی است که برای درمان فشارخون بالا Hypertension یا محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از دیابت و همچنین کاهش خطر ابتلاء به سکته‌های مغزی در بیماران مبتلا به فشارخون و بیماری‌های عضلات قلبی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت فروش دارو بدون نسخه پزشک

نظر شما