شناسهٔ خبر: 34150269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار و ۲۰۰ مرکز غیردولتی با بهزیستی گیلان همکاری دارند

رشت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت و با دریافت مجوز از این مجموعه، با بهزیستی در این استان همکاری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نحوی نژاد روز چهارشنبه در مراسم افتتاح چند طرح اشتغالزایی در مرکز بهبودی اقامتی میان مدت (ترک اعتیاد) در سرای ملکی بخش سنگر رشت افزود: این مراکز در حوزه های مختلف از جمله توانبخشی، پیشگیری، مراکز خیریه و خیرین، مهدهای کودک و… با بهزیستی استان گیلان همکاری دارند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر زیست نیکو در نیکو زیستن دیگران است، اظهار داشت: نیروها در مجموعه بهزیستی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت و … به کار می گیرند.

نحوی نژاد با بیان اینکه بهزیستی یکی از مشارکت جو ترین سازمان های کشور است، خاطر نشان کرد: فعالیت بهزیستی و نیروهای این سازمان با مشارکت جمعی عجین شده، این مجموعه با سازمان ها و ادارات دیگر همکاری خوبی دارد.

وی با اشاره به فعالیت خوب مرکز بهبودی اقامتی میان مدت (ترک اعتیاد) در سرای ملکی بخش سنگر و افتتاح طرح های اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته این مرکز، بیان داشت: سوء مصرف مواد یک بیماری با ابعاد زیستی روانی و اجتماعیست که قابل مقایسه با سایر بیماری ها نیست.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه در زمینه موضوع اعتیاد، درمان نمی کنیم بلکه برای کاهش آسیب تلاش می شود، اضافه کرد: فرد معتادی که یک بار مصرف می کند، نمی تواند بگویید درمان شده بلکه بایستی تا آخر عمر تحت نظارت باشد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی بیان داشت: بحث مواد مخدر و سوء مصرف آن، یک معضل، مشکل و آسیب جدی جهانی است که همه بشریت را درگیر خود کرده است.

علی باقری همسرآزاری، طلاق و مشکلات مالی را از عوارض اعتیاد عنوان و خاطر نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده جمعی و کار همگانی است که همه بایستی در این باره تلاش کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های متنوع در بهزیستی گفت: کار نیروها در بهزیستی، کاری بسیار سخت است که به حوصله، توان و سعه صدر نیاز دارد.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه وظایف بهزیستی را در بخش اعتیاد مشخص کرده ایم، اظهار کرد: مراکز ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی فعالیت دارند، بعضی از این مراکز از امکاناتی محرومند که بایستی توجه بیشتری به آنها شود.

در مرکز بهبودی اقامتی میان مدت در سرای ملکی بخش سنگر شهرستان رشت، طرح های اشتغالزایی در موضوعاتی از جمله پالت سازی، خیاطی، آرایشگری و کارگاه برق ساختمان افتتاح شده است.

برای افتتاح طرح های اشتغالزایی مرکز یاد شده، حدود یک میلیارد تومان هزینه شده و این طرح های اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در مرکز بهبودی اقامتی میان مدت اعتیاد افتتاح شده است.

۲۲ تا ۲۸ تیرماه هفته بهزیستی نام گرفته است.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

برچسب‌ها:

نظر شما