شناسهٔ خبر: 34150141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

مبارزه با فساد در کشور جدی گرفته شود تا تولید به رقابت برسد

قزوین- امام جمعه موقت تهران گفت: مبارزه با فساد باید جدی شود تا تولید کنندگان پاک‌دست قدرت رقابت خود را از دست ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در این مراسم اظهار کرد: صنعتگران در جشن گلریزان شرکت و در آزادی زندانیان مشارکت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه راه باید برای رشد اقتصادی کشور هموار شود، افزود: وضعیت کنونی به گونه‌ای است که در معادلات سیاسی جهان جایگاه خاصی داریم و استقلال سیاسی کشور برای کارآفرینان امید بخش است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کشوری که در عالی‌ترین سطح از منافع خود دفاع می‌کند امروز جایگاه پر افتخاری دارد و با ۱۵ کشور همسایه هستیم و یک فرصت بزرگ داریم و دسترسی به بازارهای جهان از راهکارهای تولیدکنندگان هوشمند است.

وی تصریح کرد: استان قزوین از لحاظ شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی جز ۵ استان اول کشور است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: امنیتی که داریم ارزشمند است امروز اروپا برای امنیت خودش دچار مشکل شده و به جایگاه ایران در تأمین امنیت منطقه نیازمند هستند.
شاخص‌های اقتصادی کشور نشان می‌دهد در اوج فشار دشمنان خوشبختانه در وضعیت روبه رشد قرار داریم، هر چند آمریکا چالش‌هایی ایجاد کرده اما می‌توانیم از این چالش‌ها با فرصت‌هایی که ایجاد شده عبور کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی خطاب به کارافرینان گفت: اگر نگاه شما به تولیدات صادرات محور باشد می‌توانید بر مشکلات غلبه کرده و به رونق تولید برسید. باید تولید شما مبتنی بر دانایی باشد. تا مقابل کشورهای رقیب بایستد لذا باید به این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: علم و دانش خود را به روز کنید و دنبال بازارهای جدید باشید. اقتصاد مولد و مبتنی بر تولید و دانش و تکنولوژی مدرن می‌تواند موفق باشد.

وی اظهار کرد: اقتصاد نفتی به رشد پایدار منجر نمی‌شود، آمریکا می‌خواهد با فشار مسیر اقتصاد ما را تغییر دهد از این فرصت استفاده کنید زیرا ما نیازمند رشد پایدار هستیم که با اقتصاد مبتنی بر دانایی ممکن می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در کسب و کار رتبه ۱۳۰ منطقی نیست باید به رتبه ۵۰ برسیم، در کسب و کار یک چالش‌های ملی داریم اما اختیاراتی در استان‌ها هست که می‌توان از آن برای حل مشکلات بهره برد.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: مبارزه با فساد در دستور کار مسئولان باشد تا پاک دستان قدرت رقابت خود را از دست ندهند.

نظر شما