شناسهٔ خبر: 34150133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار شرق قدس خواستار اقدامات سختگیرانه اروپا علیه رژیم صهیونیستی شد

تهران – ایرنا- "عدنان غیث" استاندار شرق قدس در دیدار با دیپلمات های اروپایی، خواستار اتخاذ تصمیم هایی سختگیرانه در توقف تخریب خانه های فلسطینیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه اردنی "الغد"، رژیم اشغالگر قدس به بهانه های امنیتی، دستور تخریب خانه های واقع در نزدیکی دیوار جداکننده قدس از کرانه باختری اشغالی را داده و فلسطینیان را مجبور به ترک این مناطق کرده است. این درحالی است که این ساختمان ها در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان قرار دارد.

در همین راستا گروهی دیپلمات از ۲۰ کشور اروپایی روز گذشته از منطقه "وادی الحمص" واقع جنوب قدس اشغالی بازدید کردند.

"پیر کوشار" سرکنسول فرانسه در قدس نیز در واکنش به این تصمیم اشغالگران، بهانه رژیم صهیونیستی را برای تخریب خانه ها ناکافی توصیف کرد.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشر دوستانه (اوچا) نیز تاکید کرد که این اقدام صهیونیست ها باعث تخریب ۷۰ واحد مسکونی می شود و بیش از ۳۵۰ فلسطینی را آواره و یا دچار مشکل می کند.

روزنامه اردنی "الدستور " نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نظامیان صهیونیست روز گذشته ۱۹ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر و به بهانه ساخت و ساز غیر قانونی زمین های کشاورزی و مناطق مسکونی واقع در استان "الخلیل" را تخریب کردند.

شهرداری قدس وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی ظرف ۱۵ سال اخیر ۸۳۰ واحد مسکونی فلسطینیان قدس شرقی را ویران کرده است. ۱۲۰ خانه دیگر نیز به علت فشارهای رژیم اسرائیل تخریب شده است.

صهیونیست ها از صدور مجوز ساخت و ساز برای فلسطینیان امتناع می‌کنند. این اقدام بخشی از سیاست‌های اسرائیل برای ارعاب فلسطینیان و یهودی‌سازی منطقه و غیرقانونی است.

برخی آمارها حاکی است که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون با تخریب بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی اشغالی دو هزار و ۹۲۷ فلسطینی را بی‌خانمان کرده است.

اقدامات تل آویو علیه مردم فلسطین طی ماه های اخیر و به ویژه پس از حمایت های گسترده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل، افزایش یافته است.

مردم فلسطین، اقدام ضدبشری رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های مبارزان مقاومت و اخراج خانواده های آنها را مصداق جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی توصیف و در واکنش به آن تاکید می کنند که از آوارها و ویرانه های این منازل، مبارزانی دیگر سر بر خواهند آورد که نوید بخش آزادی قدس هستند.

رژیم صهیونیستی قدس شرقی به همراه کرانه باختری را در سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده و قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل این مناطق را اشغالی خوانده و خواستار خروج اسراییل از این سرزمین شده است.

نظر شما