شناسهٔ خبر: 34150047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی دزفول:

سال قبل ۱۵۰۰ نفر موفق به ترک اعتیاد در کمپ‌های دزفول شدند

دزفول- رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری اعتیاد در کمپ‌های دزفول موفق به ترک اعتیاد خود شدند.

صاحب‌خبر -

فریدون عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان بهزیستی در چهار حوزه توان‌بخشی، پیشگیری، مشارکت‌های مردمی و اشتغال و حوزه اجتماعی فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری مرکزی تحت عنوان دفتر اعتیاد در دزفول وجود دارد که در رابطه با بهبود و پیشگیری از اعتیاد فعالیت کرده و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی برای مقابله با اعتیاد برگزار می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه پنج کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان با مدیریت بخش خصوصی و نظارت بهزیستی کار درمان افراد مبتلا به اعتیاد را انجام می‌دهند، عنوان کرد: در سال گذشته حدود یک هزار و ۸۵۰ نفر بیمار مبتلا به اعتیاد به این کمپ‌ها مراجعه کردند که از این میزان یک هزار و ۵۰۰ نفر موفق به ترک اعتیاد شده و بازگشتی به کمپ نداشتند.

عبدی اضافه کرد: افرادی که موفق به ترک اعتیاد شوند و به خانواده و جامعه برگردند و یک سال از زمان پاک شدن آنها بگذرد در صورتی که شغل خود را از دست داده باشند و دارای مدرک و توانایی انجام کاری باشند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی تشکیل پرونده دهند و تسهیلات دریافت کنند.

وی، زمان درمان اعتیاد در کمپ‌ها را بین ۲۱ تا ۲۸ روز و هزینه دریافتی را مصوب سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: هیچ مرکز ترک اعتیادی نمی‌تواند در زمینه اخذ وجه تخلف کند ضمن اینکه مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اداره بهزیستی گزارش دهند تا کارشناسان اداره پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

رئیس اداره بهزیستی در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد و خانواده‌ها، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های پیشگیری در سطح محلات و مناطق مختلف شهرستان را از جمله اقدامات مستمر در راستای فرهنگ‌سازی برای مبارزه با مواد مخدر و تشویق افراد مبتلا به اعتیاد برای ترک برشمرد

نظر شما