شناسهٔ خبر: 34150028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

۷۰ درصد وقت‌ها در بیمارستان‌های دولتی بالای ۱۰۰ تخت، تلفنی یا اینترنتی ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های دولتی بالای ۱۰۰ تخت کشور، ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت‌ها به صورت تلفنی یا اینترنتی ارائه می‌شود. البته زیرساخت ارائه صددرصدی این کار وجود دارد، اما تعدادی از افراد هنوز آموزش کافی ندیدند یا برخی بیماران از شهرستان مراجعه کرده و می‌خواهند همان روز ویزیت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش وزارت بهداشت، ایرج حریرچی روز چهارشنبه درباره نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌ها افزود: برخی انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی، همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود، حمل بر ناکارآمدی سیستم می‌گذارند، در حالی که با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرم‌های سیاستی نظام‌های مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مختلفی در این زمینه مطرح است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۰ استان کشور از سطح یک خدمات سلامت از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود، اما زمان منتظر ماندن در مطب‌ها و درمانگاه‌ها گاهی بالاست که باید ساماندهی شود.

حریرچی ادامه داد: مردم اگر اشکالی در بیمارستان‌های دولتی می‌بینند، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیرمتعارف هزینه‌ها یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: حدود ۸۰ درصد مراجعه‌های بستری و ۴۰ درصد خدمات سرپایی بیماران در کشور در بخش دولتی ارائه می‌شود. سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی ۴.۱۴ بار است و در سال ۳۴۳ میلیون بار ویزیت پزشک در کشور داریم.

نظر شما