شناسهٔ خبر: 34149955 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رنج‌نامه‌ای برای تیم امید که بازیکنانش اضافه‌وزن دارند!

پیش‌بینی‌ها حکایت از این مسأله دارد که ایران با یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک روبه‌رو شود که این مسأله کار تیم امید را سخت‌تر هم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم امید ایران روز دوشنبه در یک بازی دوستانه به مصاف تیم‌ملی ایران رفت و نتیجه این مسابقه یک-یک مساوی شد. از زمانی که فرهاد مجیدی هدایت تیم امید را بر عهده گرفته نظرات منفی و مثبت زیادی درباره انتخاب او به عنوان سرمربی وجود داشته و همه منتظر هستند ببینند آیا او می‌تواند طلسم چهل‌وچهار ساله حضور در المپیک را بشکند یا خیر. مجیدی در تازه‌ترین مصاحبه خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به نظرش آیا طلسم چهل‌وچهار ساله نرفتن تیم امید به المپیک شکسته می‌شود یا نه گفته است: «اگر مطمئن بودم به المپیک نمی‌رویم این مسئولیت را قبول نمی‌کردم.» بررسی شرایط، اما نشان می‌دهد که اوضاع تیم امید آن‌طور که فرهاد مجیدی می‌گوید، خوب نیست.

فرهاد با تیشه پلاستیکی!

قرعه سخت
تیم امید در شرایطی خودش را برای حضور پرقدرت در رقابت‌های قهرمانی زیر ٢٣ سال آسیا که در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، آماده می‌کند که سه تیم اول این رقابت‌ها مجوز حضور در رقابت‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو ژاپن را به دست خواهند آورد. به این ترتیب کار مجیدی و شاگردانش برای المپیکی‌شدن بسیار سخت است. به هر حال پیش‌بینی‌ها حکایت از این مسأله دارد که ایران با یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک روبه‌رو شود که این مسأله کار تیم امید را سخت‌تر هم می‌کند.

رابطه با مجیدی شکراب شده؟
برخی خبر‌های غیررسمی حکایت از این مسأله دارد که رابطه مدیران فدراسیون با سرمربی جدید تیم امید خیلی هم خوب نیست و دلخوری‌هایی به وجود آمده است. برای این شایعه می‌توان یک مثال ساده زد که بعد از بازی دوستانه با تیم‌ملی بزرگسالان، مجیدی عملا مدیران فدراسیون را که اعلام کرده بودند برگزاری بازی بدون تماشاگر با درخواست کادر فنی دو تیم بوده را زیر سوال برد. مجیدی با تکذیب این ادعای مدیران فدراسیونی گفته بود: «از من در این‌باره سوال کردند و با تمام وجود خواستم تماشاگران باشند. شدیدا موافق این موضوع بودم، اما دلیل این تصمیم را نمی‌دانم.» در همین رابطه شایعاتی هم درباره اختلاف نظر و کاری استیلی، مدیرتیم امید و فرهاد مجیدی هم به گوش می‌رسد، شنیده می‌شود که مجیدی اجازه هیچ دخالتی را در امور فنی به استیلی نمی‌دهد.

باشگاه‌ها همکاری می‌کنند؟
تمام مسابقات تیم المپیک ایران در تقویم فیفا جایی ندارد و به همین ترتیب باز هم مثل سال‌های اخیر با بحران عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید روبه‌رو هستیم. مسابقات قهرمانی آسیا هم امسال همزمان می‌شود با کوران مسابقات لیگ و لیگ قهرمانان آسیا و باید دید فدراسیون چه راه‎‌حلی برای این‌که مجیدی بتواند تمام شاگردانش را در تمرینات و مسابقات در اختیار داشته باشد، پیدا می‌کند. اخیرا هم فرهاد مجیدی در جلسه‌ای که با مهدی تاج و محمدرضا ساکت برگزار کرده از همین حالا خواستار روشن‌شدن وضع بازیکنانی شده که باشگاه‌ها با حضورشان در تمرینات و مسابقات مخالفت می‌کنند و این مسأله سیستم تمرینات تیم را با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌کند.

چند بازیکن اضافه‌وزن دارند
یکی از مشکلات اصلی تیم امید شرایط نه چندان مطلوب آمادگی بدنی بازیکنان است. اکثر آن‌ها درست است که در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند، اما بازیکن ذخیره هستند و دقایق زیادی به عنوان بازیکن جوان در لیگ بازی نمی‌کنند. این عدم آمادگی بدنی البته یکی از بزرگترین چالش‌های فرهاد مجیدی در تیم امید است و می‌توان باز هم مانع صعود ایران به المپیک شود. با وجود این مجیدی وعده بهترشدن اوضاع بدنی آن‌ها در آینده را داده است. در همین رابطه بد نیست بدانید که اصلا چند بازیکن تیم امید اضافه وزن هم دارند.

تبعیض‌های موجود
آیا مدیران فدراسیون به بازیکنان تیم امید به چشم فوتبالیست ملی نگاه می‌کنند؟ اگر این طور باشد باید هیچ تبعیضی بین بازیکنان تیم‌های ملی مختلف وجود نداشته باشد؛ اما این تبعیض وجود دارد و نمونه آشکار آن متفاوت‌بودن برند لباس تیم‌های ملی است که در روز‌های اخیر هم انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون فوتبال کرده است. در همین بازی دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان با تیم امید، شاگردان ویلموتس لباس آدیداس بر تن داشتند و شاگردان فرهاد مجیدی لباس آل اشپورت! این تبعیض فدراسیون بدون شک روی روحیه بازیکنان تیم امید هم تأثیر منفی می‌گذارد.

فدراسیون به فکر تقویت کادر فنی
از زمانی که فرهاد مجیدی هدایت تیم امید را بر عهده گرفت، انتقادات زیادی به کادر فنی کم‌تجربه او مطرح شد. از نظر بسیاری از کارشناسان اسم فرهاد مجیدی به تنهایی برای المپیکی‌شدن فوتبال ایران کافی نبود و فشار‌های زیادی هم روی مهدی تاج برای تعیین دستیاران کاربلد کنار مجیدی وجود داشت. با وجود این با فشار فدراسیون درنهایت فرهاد مجیدی قبول کرده که یک دستیار خارجی به کادر فنی تیم امید اضافه کند و به همین ترتیب اعلام کرده یک مربی اسپانیایی را با انتخاب خودش به کادر اضافه خواهد کرد تا از اردوی بعدی در برنامه‌های آماده‌سازی تیم امید حضور داشته باشد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

نظر شما