شناسهٔ خبر: 34149536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند:

موتور گردشگری جز با حمایت بخش خصوصی روشن نمی‌شود

بیرجند- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: موتور گردشگری جز با حمایت بخش خصوصی روشن نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا مجیدی صبح چهارشنبه در سمینار گردشگری سلامت و ظرفیت‌های آن برای توسعه گردشگری حوزه اکو و و همسایگان در اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ نوع گردشگری داریم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه گردشگری سلامت فراتر از گردشگری برای درمان است، بیان کرد: گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی زیرشاخه‌های گردشگری سلامت است.

مجیدی با تبیین اینکه کشور افغانستان برای خراسان‌جنوبی هدف در رونق گردشگری سلامت است، بیان کرد: از میان دلایلی که موجب می‌شود افراد با هدف درمان مسافرت کنند، می‌توان به هزینه پایین مراقبت‌های پزشکی، جستجو برای یافتن پزشک متخصص و باتجربه، کیفت مناسب خدمات درمانی، ایمنی و کوتاه‌تر بودن زمان انتظار برای درمان اشاره کرد.

وی ادامه داد: جایگاه گردشگری سلامت در اسناد بالادستی کشور هم دیده شد و باید از عنصر آموزش و فرهنگ سازی برای توانمندسازی بخش خصوصی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه موتور گردشگری کشور جز با حمایت بخش خصوصی روشن نمی‌شود افزود: در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر با هدف توریسم سلامت به ایران سفر کردند که از محل ورود این گردشگران بیش از یک میلیارد دلار وارد چرخه اقتصادی کشور شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه در زمینه توریسم درمانی و جذب گردشگران سلامت همواره باید به چهار آیتم اساسی در این زمینه توجه داشت، بیان کرد: توانمندی‌های شاغلان حرفه پزشکی، تکنولوژی‌های روز و استانداردهای جهانی، اقتصاد درمان و هزینه‌های درمانی و مقررات داخلی کشورها از عوامل مهم گردشگری سلامت هستند.

وی اظهار کرد: ایران در هر چهار مورد ذکر شده نسبت به کشورهای همسایه و خاورمیانه از توانمندی‌های بهتری برخوردار است که باید نهایت استفاده از پتانسیل موجود را کرد اما متأسفانه تبلیغات مناسبی برای شناسایی توانمندی‌های پزشکی و گردشگری ایران در خارج صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: تا پیش از بحران سیاسی شکل گرفته در روابط ایران و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گردشگران ورودی به ایران بیشتر از کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان، افغانستان، کویت، سوریه، لبنان، بحرین، عربستان و ترکیه بودند و ایران طی یک دهه گذشته پیشرفتی در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد در حوزه توریسم سلامت داشته است.

مجیدی یادآور شد: ناباروری، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، جراحی قلب، بیماری‌های مرتبط با سرطان، جراحی چشم و و گردشگری در آب‌های شفا بخش از مهمترین علل سفر گردشگران سلامت به ایران بوده است.

نظر شما