شناسهٔ خبر: 34146851 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

وجود ۴۳۵ هزار کندوی عسل در چهارمحال و بختیاری

صاحب‌خبر -

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد ۱۵درصدی تولیدعسل در استان گفت: ۳۴۵ هزار کندو عسل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.ذبیح الله غریب خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری بیش از ۱۹۵ هزار کلنی بومی و ۱۵۰ هزار کلنی مهاجر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.وی با اشاره به جایگاه برجسته استان در این بخش افزود: بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن عسل در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از اوایل سال ۹۸ توسعه کشت زیره سبز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال ۲۵۰ هکتار از مزارع زنجان به کشت زیره سبز اختصاص یافته است. حسین جعفری بر توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین نوع گیاهان دارویی استان زنجان، گل محمدی، زیره سبز، آویشن، کاکوتی و نعناع کوهی است و کشت این گیاهان در استان بسیار صرفه اقتصادی دارد.

مرگ ۲ کارگر مقنی افغان در رفسنجان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی رفسنجان گفت: ۲ مقنی افغانستانی هنگام حفر چاه در یکی از روستاهای این شهرستان جان خود را از دست دادند.سید محسن مرتضوی افزود: در اثر حادثه ریزش چاه منزلی در روستای قاسم آباد رفسنجان با مرکز ارتباط عملیات اورژانس رفسنجان تماس گرفتند. وی بیان کرد: پس از رسیدن عوامل اورژانس مشخص شد هر دو متوفی به دلیل نشت آب در چاه دچار خفگی و مرگ شدند.

تخلیه همزمان ۱۳ کشتی در بندرامام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندرامام خمینی (ره) تخلیه شده است.ایرج مدیری به رکورد تخلیه همزمان کشتی ها اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش حجم ورود کشتی و ارتقای توان عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری، ۲۱ تیرماه سال جاری ۱۳ فروند کشتی جمعاً به وزن ۵۸ هزار تن حامل انواع کالاهای اساسی تخلیه شدند.

نظر شما