شناسهٔ خبر: 34145913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

دستگاههای اجرایی مهمترین نقش در پیشگیری از وقوع فساد اقتصادی دارند

یوسفیان ملا با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دستگاههای اجرایی مهمترین نقش رادر بحث پیشگیری از وقوع فساد اقتصادی به عهدهدارند.

صاحب‌خبر -

«عزت اله یوسفیان ملا» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی گفت: آن چیزی که در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مهم است پیشگیری است که مراقبت ها و اقدامات لازم در این زمینه برای عدم بروز چنین اتفاقی در سیستم اقتصادی کشور رخ ندهد.

 

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: دستگاههای اجرایی در بحث پیشگیری مسئولیت جدی به عهده دارند،وقتی اولین مفاسد در کشوررخ داد باب ررسی ها مشخص شد که این افراد از کانال بانک ها این فساد راایجاد کرده اند ،قوه قضاییه کار خودش را انجام داد یکی حبس و دیگری اعدام شد اما بعد از این اتفاق آسیب شناسی صورت نگرفت که چه کارهای باید انجام شود که پرونده ای همانند آن پرونده ها بازنشود ،بعد از آن پرونده شهرام جزایری مطرح شد که آن هم از کانال بانکها بود که آن را هم رای دادند،بعد پرونده امیر منصور آریا مطرح شد که مود رسیدگی قرار گرفت و بازهم بعد ازاین پرونده بابک زنجانی اتفاق افتاد و مرتب این اتفاقات پشت سر هم افتاد و  متاسفانه بررسی صورت نگرفت که چه کارهای باید انجام شود که این فسادها رخ ندهد.

 

وی اظهار داشت: در مجتمع قضایی اقتصادی دائم به این نوع پرونده ها رسیدگی می شود ،زمانی که ما فکر می کنیم با زندان و حبس افراد اینگونه پرونده ها بسته می شود و دیگراین اتفاقات نمی افتد اشتباه می کنیم و باید دستگاههای اجرایی از خودشان این پرسش را داشته باشند که «چه کنیم که دیگر این اتفاقات نیفتد».

 

یوسفیان ملا با اشاره به نظارت مجلس تصریح کرد: نظارت مجلس محدود است. نظارت مجلس که شامل حبس و زندان نیست. مجلس تخلف را هم ببیند فقط در قالب تذکر، سوال و تحقیق و تفحص می تواند ورود کند و بیشتراز آن نمی تواند وارد شود از همه مهمتر در این بخش دستگاههای اجرایی باید به وظیفه شان عمل کنند که سوء استفاده از بیت المال اتفاق نیفتد./

نظر شما