شناسهٔ خبر: 34145342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب اهواز عنوان کرد:

قابلیت توسعه طرح‌های فصلی وجود دارد

مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب اهواز معتقد است؛ اطلاع‌رسانی و تبلیغات طرح‌های فصلی کتاب مثل تابستانه در سطح شهرها و استان‌ها باید گسترده‌تر شود تا با اجرای این طرح مردم بیشتر به سمت کتابفروشی‌ها بیایند.

صاحب‌خبر -
 
مهدی صفاری، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب اهواز در دومین روز اجرای طرح تابستانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ در طرح‌های فصلی حضور مستمر داشته‌اند، گفت: معتقدم با توجه به اثرات مثبتی که دوره‌های قبل اجرای طرح‌های فصلی کتاب به همراه داشت، این طرح‌ها می‌توانند جایگزین نمایشگاه‌های استانی شود و کتابفروشی‌ها حیاتی دوباره بگیرند.
 
وی با بیان اینکه قابلیت توسعه طرح‌های فصلی وجود دارد، ادامه داد: زمانی که کتابفروشی‌های استانی تقویت شوند می‌توانند با انگیزه بیشتر، تراکنش مالی بهتر و پرسنل بیشتری فعالیت کنند و کار کتاب و کتابفروشی رونق بیشتری داشته باشد.
 
صفاری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های استانی و برخی نمایشگاه‌های سطح شهر، نقدینگی کتابفروشی‌ها را جذب می‌کنند، عنوان کرد: بسیاری از یارانه‌ها و نقدینگی‌هایی که در حوزه کتاب و نشر وجود دارد در نمایشگاه‌های کتاب هزینه می‌شوند و این‌گونه است که فعالیت کتابفروشی‌ها به حاشیه می‌رود و به این موضوع باید در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی توجه شود.
 
وی یادآور شد: البته بسیاری از افراد کتابخوان و اهل مطالعه معمولا در طول سال کتاب‌های مورد نیاز خود را از کتابفروشی‌ها خریداری می‌کنند اما مردم عادی که شاید سالی یک‌بار کتاب خریداری کنند، به این نمایشگاه‌ها می‌روند و از آن‌ها خرید می‌کنند.
 
صفاری با بیان اینکه مردم به دنبال تخفیف بیشتر هستند، گفت: در این زمینه می‌توان با اجرای گسترده‌تر طرح‌های فصلی کتاب میزان تخفیف قابل توجهی را توسط کتابفروشی‌های محلی و استانی به مشتریان ارایه کنیم تا دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های استانی نباشد.
 
وی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده طرح‌های فصلی کتاب تاکید کرد و افزود: برای بسیاری از نمایشگاه‌ها عموما در سطح شهرها بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نصب می‌شود تا مردم از برگزاری آن مطلع شوند، در این زمینه معتقدم برای طرح‌های فصلی نیز باید تبلیغات گسترده‌ای از سوی نهادهای برگزار کننده انجام شود زیرا کتابفروشی‌ها امکانات تبلیغ ندارند تا مردم از برگزاری آن مطلع شوند.
 
طرح تابستانه کتاب از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح  در استان‌ها و از ۲۷ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در شهر تهران اجرا می‌شود.

نظر شما