شناسهٔ خبر: 34143867 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکمیل بازیگران «مثبت فکر کن»/ تماشای یک فاجعه خنده‌دار در کارگاه نمایش

با انتخاب «سیاوش مفیدی» و «شیما ملکی» فهرست بازیگران نمایش «مثبت فکرکن» به کارگردانی علی دهبان تکمیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سیاوش مفیدی و شیما ملکیان دیگر بازیگران نمایش «مثبت فکر کن» هستند که از ششم مرداد ماه در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

پیش از این، حضور سوسن پرور و سامان دارابی در «مثبت فکر کن» اعلام شده بود. نمایش «مثبت فکر کن» به نویسندگی و کارگردانی علی دهبان و تهیه کنندگی احمد شیرازی مهر، هر شب ساعت ۲۱ در تئاتر هامون به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش «مثبت فکر کن» آمده است: امروز بهترین روز زندگیمون شد... یهویی‌آ... شرکت توسعه سرمایه سبزینه هامون حامی این اثر نمایشی است.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از:مجری طرح: خیام وقارکشانی،مدیر تولید: حافظ وقارکاشانی،طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی،طراح گرافیک: مریم برادران،طراح تیزر: بهرام رامه،دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین عشق‌آبادی،منشی صحنه: امیرحسین نبوی،مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی،مسئول تبلیغات مجازی: سید صادق سیادت،عکاس: نیلوفر جوانشیر و سارا ثقفی.

*تماشای یک فاجعه خنده دار در کارگاه نمایش

 علیرضا ناصحی نویسنده و کارگردان نمایش «آب و دیگران» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است ، با اشاره به انگیزه‌های خود از به صحنه بردن این اثر نمایشی بیان کرد: طی سال‌های اخیر متاسفانه گونه‌هایی از تئاتر روی صحنه می‌روند که عمدتا روی سودآوری و مسائل اقتصادی تمرکز دارند. موضوعی که تئاتر ایران را از مسیر اندیشه محور خود خارج کرده و شرایطی را به وجود آورده که بسیاری از گروه‌های نمایشی دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: اجرای نمایش‌هایی چون «آب و دیگران» که در برگیرنده اندیشه‌های دغدغه مند اجتماعی بود، در دهه هشتاد بسیار بیشتر شد، اما متاسفانه در دهه نود با رشد روز افزون تئاترهای مبتنی بر ستاره‌ها و سلبریتی‌ها این گونه‌های تئاتری نیز رو به افول نهاد. بنابراین یکی از دغدغه‌ها و رویکردهای مهم من برای به صحنه بردن چنین نمایشی همین موضوع بود که بتوانم به سهم خودم نمایشی را روی صحنه ببرم که علاوه بر فانتزی و کمدی که در درون خود دارد، موضوعات اندیشه محور را نیز به مخاطب انتقال دهد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر تصریح کرد: موضوع اصلی نمایش مساله جهانی آب است که اکنون تمامی انسان ها با فاجعه‌ای در این حوزه روبه رو هستند که خطرات ناشی از کمبود آن هنوز حس نشده است. ما اکنون در معرض یک فاجعه جهانی هستیم که باید به سهم خود بتوانیم دغدغه‌های پیرامون آن را مطرح کنیم. موضوع آب شاید یک مساله پیش پا افتاده باشد، اما باید با زبان هنر بتوانیم به ارائه آسیب‌های آن بپردازیم. ما در نمایش «آب و دیگران» تلاش کردیم تا با زبانی مرتبط با طنز و کمدی یک فاجع‌ای را نمایش دهیم که امیدوارم بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

نمایش «آب و دیگران» به کارگردانی علیرضا ناصحی و بازی علیرضا ناصحی، هما خداجوی، مرجان نامور آزاد، فرشاد فرهادپور، مرتضی فرجی و مرتضی حسینی ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

*«مرغ دریایی من» به ایرانشهر می‌آید

«مرغ دریایی من» به کارگردانی کیومرث مرادی در حالی اجرای عمومی خود را از روز اول مرداد آغاز می‌کند که دو روز آغازین نمایش به‌صورت کامل پیش‌فروش شد.

نمایش «مرغ دریایی من» با بازی  شبنم مقدمی، امیرحسین فتحی، زهرا بهروزمنش، رضا داودوندی، پانته‌آ قدیریان، وحید رزاقی، آرمیتا فروزنده، محمد مسگری، محیا صدرزاده، محمد حبیبی و بهزاد خلج از اول مرداد ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.

*استقبال از نمایشنامه «خواستگاری»

نمایشنامه خواستگاری نوشته آنتوان چخوف که این روزها در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود با استقبال بی نظیر مخاطبان همراه شده است.

این اثر نمایشی با کارگردانی حسام کلانتری از ۱۸ تیر ماه اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز کرده و در روزهای اجرا میزبان جمع بسیاری از تماشاگران و هنرمندان بوده است. اجراخوانی با تهیه کنندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران آماده شده است که حسام کلانتری آن را کارگردانی کرده و مهران مرادی به عنوان مشاور کارگردان با این گروه همکاری دارد.

احسان مصحفی مدیر اجرای این اثر نمایشی است و در گروه بازیگران سمیه آباده، مسعود بهارلو، حمید فتوحی و پریسا فلاح زاده همکاری دارند. طراحی لباس توسط  فاطمه محمدی، گریم سرور جعفریان، سهیل جعفریان و دستیار کارگردان و مدیر صحنه مینا کاظمی، محمد جواد مقیمی، امیر حسین کشاورز، روابط عمومی زهرا شایان‌فر، پوستر و بروشور پریسا فلاح‌زاده و عکس الهام آسیایی و عاطفه خانی بر عهده دارند.

اجراخوانی نمایشنامه خواستگاری تا ۲۷ تیرماه ، ساعت ۲۱ در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

بلیت‌های این اجراخوانی برای کلیه دانشجویان نیم بها است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما