شناسهٔ خبر: 34143632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ینی شفق فاش کرد: ۵۰ عدد از بمب‌های هسته‌ای آمریکا در اینجرلیک ترکیه مستقر هستند

روزنامه ینی شفق در گزارشی فاش کرد تعداد کلاهک‌ها و بمب‌های هسته‌ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به ۵۰ عدد می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: موسسه رسانه‌ای ”اچ‌ال‌ان“ بلژیک گزارش محرمانه‌ای (اینجا) را درباره تسلیحات هسته‌ای که آمریکا در برخی کشور‌های عضو ناتو مستقر کرده است، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، آمریکا ۱۵۰ کلاهک و بمب هسته‌ای در ۵ کشور عضو ناتو از جمله ترکیه مستقر کرده است. تعداد کلاهک‌ها و بمب‌های هسته‌ای آمریکا در پایگاه اینجرلیک ترکیه به ۵۰ عدد می‌رسد.

آمریکا قصد دارد سال ۲۰۲۰ میلادی موشک‌های هسته‌ای پیشرفته ”بی ۶۱“ را به کار گیرد. این موشک‌ها با هواپیما‌های اف ۳۵ نیز کاملا سازگار است.

دولت آمریکا قصد دارد هواپیما‌های اف ۳۵ را، که از تحویل آن به ترکیه خودداری می‌کند در پایگاه اینجیرلیک، مستقر کند. اقدام ترکیه در زمینه خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ از آمریکا موجب بروز برخی تنش‌ها میان دو کشور شده است.

ینی شفق نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سرانجام تسلیم فشار‌های نو محافظه‌کاران علیه ترکیه شد. وی با بیان اینکه ما به این علت که ترکیه از روسیه سامانه‌های اس ۴۰۰ خریداری کرده است، نمی‌توانیم به ترکیه هواپیما‌های اف ۳۵ به ارزش میلیارد‌ها دلار بفروشیم، گفت این موضوع عادلانه نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما