شناسهٔ خبر: 34140931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در گفت‌وگو با آناج؛

معرفی کتاب سال استان برای نخستین بار/ توجه مردم به مطالعه با وجود مشکلات اقتصادی

محمدپور گفت: برای نخسیتین بار مراسم انتخاب کتاب سال استان در طول این نمایشگاه برگزار خواهد شد که ناشر و نویسنده برتر معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: این نمایشگاه کماکان طبق روال هرساله در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپزار خواهد شد.

وی افزود: البته برگزاری با کیفیت نمایشگاه کتاب امسال بستگی به تامین شرایط و اعتبارات دارد که در صورت تحقق می‌توانیم با بهترین شکل و در زمان مناسب  هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را برگزار کنیم. این نمایشگاه با هدف دسترسی سهل و کم هزینه مردم به تازه‌های نشر و رقابت سالم ناشران استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

محمدپور خاطر نشان کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، برنامه های فرهنگی باهدف بهبود کیفیت و با حضور ناشران داخلی و خارجی انجام می پذیرد. مراسم افتتاحیه یک روز قبل از برنامه برگزار می شود همچنین روند اجرایی نمایشگاه کتاب با اندکی تغییرات روبه رو شده است که به طور مثال می توان به برگزاری مراسم اختتامیه نیز اشاره کرد که در سال های گذشته وجود نداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: برای نخسیتین بار مراسم انتخاب کتاب سال استان در طول این نمایشگاه برگزار خواهد شد که ناشر و نویسنده برتر معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب یادآور شد:استقبال مردمی با گذشت هر ساله این نمایشگاه افزایش یافته است به طوریکه در نمایشگاه سال96، میزان فروش در حدود6میلیارد بوده و همچنین در سال گذشته این رقم به هشت و نیم میلیارد رسیده است. البته باید شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را هم در نظر گرفت که با این اوضاع اقتصادی، نشان می دهد مردم تبریز و ایران فرهنگ دوست هستند.

محمدپور گفت: در شانزدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز ١٨ میلیارد ریال بن کتاب با ٢٠ درصد تخفیف ارائه شد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما