شناسهٔ خبر: 34140512 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نوجوانانی که با تقلید از فیلم یا برنامه های تلویزیونی جان خود را از دست داده اند

نوجوانانی که با تقلید از فیلم یا برنامه های تلویزیونی جان خود را از دست داده اند

صاحب‌خبر -

در قسمت دوم مرحله نیمه نهایی «عصر جدید» علامت -۱۴ به شکل زیر نویس برنامه، نشان دهنده خطرناک بودن این برنامه بود. ولی نباید فراموش کرد که به قول خود علیخانی که در همین برنامه اذعان داشت که خیلی از بیننده های برنامه نوجوانان هستند نمی توان با یک نوشته -۱۴ آن ها را از پای برنامه بلند کرد. شرکت کننده یک نفر را روی تخته ا ی با چشم های بسته می‌بندد و روی یک گوی که تعادل او را به هم می ریزد می‌ایستد و باز به سمت انسانی که روی تخته بسته شده بود، چاقو پرتاب می کند. 

 این در حالی است که پیش از این یک کودک ۱۲ ساله بر اثر تقلید از یکی از قسمت های عصر جدید جان خود را از دست داده بود. در ادامه به چند نمونه از تقلیدهای خطرناک از تلویزیون اشاره می کنیم.

قربانی عصر جدید

سهیل نصیرایی نونهال ۱۲ ساله بابلی هنگام تقلید یکی از اجراهای برنامه عصر جدید جان خود را از دست داد. این اتفاق تلخی بود که ۱۸ تیرماه امسال به وقوع پیوست. پدر سهیل درباره این ماجرا گفته است: «با پسرم در حال تماشای برنامه عصر جدید بودیم آن قسمتی بود که شرکت‌کننده طنابی به دور گردنش انداخته بود و حرکات نمایشی اجرا می‌کرد.

پسرم پرسید: بابا این‌ها چنین کاری انجام می‌دهند خفه نمی‌شوند؟ گفتم: این‌ها سال‌های سال تمرین کرده‌اند و یک دکتر هم آن جا حضور دارد که اگر مشکلی پیش آمد کمکشان کند. روز حادثه با پرچمی که در خانه داشتیم به تقلید از حرکاتی که در آن برنامه دیده بود می خواهد خودش را تاب دهد که ...»

قربانی «پنج کیلومتر تا بهشت»

«می‌خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند.» این آخرین جمله‌ای بود که محمد مهدی قبل از شروع بازی مرگبارش به زبان آورده بود. نیمه های شهریور ۹۰ بود وقتی خودش و برادر ۶ ساله‌اش را در خانه تنها دید، تصمیم گرفت همانند سریال مورد علاقه‌اش تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند و شبیه روح سرگردان در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» از صحبت دیگران در پشت سرش با خبر شود. غافل از این که بازی او سرنوشت شومی به دنبال خواهد داشت.

تقلید مرگبار از «سی امین روز»

پسر دانش‌آموز یزدی برای دیدن فرشته نجاتش به تقلید از سریال تخیلی «سی امین روز» که ماه رمضان سال ۹۰ پخش می شد خود را به دار آویخت و جان سپرد. بازیگر مرد این سریال بیگناه تا پای چوبه دار رفته بود که در لحظات آخر ناگهان طناب دار بی‌دلیل پاره می شود و نجات پیدا می کند.  سعید ۱۲ ساله به تقلید از بازیگر همین سریال خود را با چادر مادر حلق‌ آویز می کند تا «فرشته» به کمکش بیاید و نجاتش دهد. پسرک می‌خواست به محض بازگشایی مدرسه این معجزه ماندگار تابستانی را بین زنگ‌های تفریح برای دوستانش تعریف کند اما افسوس که...

خودکشی دختر ۹ ساله به تقلید از فیلم هندی

ستاره بعد از دیدن یک فیلم هندی در آخرین روز آبان سال ۹۷ خود را به امید زندگی دوباره حلق آویز کرد. مادر ستاره تعریف می کند که یک فیلم هندی با بچه هایش تماشا کرده فیلمی که داستانش به گونه ای بوده که در یک قسمت از فیلم، قهرمان داستان حلق‌آویز شده و در ادامه فیلم مجدد زنده می‌شد. با پایان فیلم، مادر ستاره برای آماده کردن شام به داخل آشپزخانه می رود و ساعتی بعد ستاره را در داخل کمد دیواری در حالی که خود را حلق آویز کرده پیدا می کند.

نظر شما