شناسهٔ خبر: 34139704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

"سراب غضنفر"پایلوت طرح توانمند سازی اقتصادی زنان در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: روستای "سراب غضنفر" در شهرستان دلفان به عنوان پایلوت طرح توانمند سازی اقتصادی زنان روستایی در استان انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ناهید پرویزپور در نشست توانمندسازی اقتصادی زنان روستای سراب غضنفر دلفان افزود: روستای سراب غضنفر بدلیل موقعیت و جمعیت زنان، ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری و طیور، صنایع دستی و گردشگری به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
و ی اظهارداشت: در صورت موفقیت این طرح در روستای سراب غضنفر در سایر روستاهای استان نیز اجرایی می‌گردد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: طرح توانمند سازی اقتصادی زنان روستایی با همکاری بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران و دستگاه‌های اقتصادی عملیاتی می‌شود.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح خدمات آموزشی و مهارت آموزی، مشاوره و اشتغال و در نهایت ایجاد تعاونی‌های تولیدی زنان مد نظر قرار دارد.
پرویزپور ادامه داد: ️توانمند سازی اقتصادی زنان به خصوص زنان تحصیل کرده بیکار، سرپرست خانوار، آسیب دیده و در معرض آسیب از برنامه‌های اولویت دار دولت است.

وی گفت: در سال رونق تولید باید تلاش شود تا با آموزش مهارت‌های شغلی بخصوص مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ کار زنان را وارد چرخ تولید کرد.

حشمت بهمنی فرماندار دلفان نیز در این نشست اظهار داشت: در این شهرستان بانوان توانمندی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اشتغال نقش آفرین باشند.

۷۲۷۰/‌۷۲۷۳

نظر شما