شناسهٔ خبر: 34139653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افزایش آمار مبتلایان به "فلج‌اطفال" در افغانستان و پاکستان

انتشار شایعه مرگ کودکان پس از واکسیناسیون، باعث شده که بسیاری از والدین در افغانستان و پاکستان اجازه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان را نداده و این موضوع موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از نیویورک تایمز، انتشار شایعه مرگ کودکان پس از واکسن، باعث شده که بسیاری از والدین در افغانستان و پاکستان اجازه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان را نداده و این موضوع موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شده است.

بر طبق این گزارش، کمپین مبارزه با فلج اطفال که 31 سال پیش و با هزینه 16 میلیاردی آغاز شده با توجه به افزایش این بیماری در پاکستان و افغانستان با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، تاکنون در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۲ مورد مثبت فلج اطفال در این دو کشور ثبت شده که سهم افغانستان ۱۲ مورد است.

نیویورک تایمز افزود: در سال ۲۰۱۸ در پاکستان تنها ۳ مورد از بیماری فلج اطفال در این کشور ثبت شده بود، اما افزایش ناگهانی این بیماری در فلج اطفال در سال 2019 به‌دلیل انتشار این شایعه بوده و متخصصان اعلام کردند در تابستان باید منتظر افزایش بیشتر این بیماری نیز باشند.

بعد از انتخابات، دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که مبارزه با این بیماری از سر گرفته خواهد شد، اما انتشار این شایعه موجب شده بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را از واکسیناسیون محروم کنند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: افزایش بیماران مبتلا به ویروس فلج اطفال احتمال سرایت این بیماری به کشورهای همسایه از جمله ایران را افزایش داده است.

افغانستان، پاکستان و نیجریه از جمله 3 کشوری هستند که تاکنون نتوانستند این بیماری را در کشورهای خود ریشه‌کن کنند.

انتهای پیام/

نظر شما