شناسهٔ خبر: 34139604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران- ایرنا- تاکید لاریجانی بر استفاده بانک مرکزی از اهرم مالیات برای بازگشت ارز صادراتی، تصریح شریعتمداری بر ضرورت تسریع ارائه تسهیلات برای رونق تولید، تکذیب ادعای مذاکره موشکی از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل ، ادامه مواضع متناقض آمریکا در خصوص مذاکره بدون پیش شرط با ایران و نمایندگان دموکرات آمریکا به دنبال بازگشت ترامپ به برجام مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش های مختلف ارائه شده است، به طور مثال محرومیت از معافیت مالیاتی می تواند برای صادرکنندگانی که ارز مربوطه را پس نمی دهند،

* تهران- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال ۹۷ حدود ۹۲ هزار اشتغال خانگی در کشور ایجاد شده است، گفت: ما امروز در شرایط جنگی قرار داریم و از این رو باید ارائه تسهیلات برای رونق تولید سرعت گیرد.

* نیویورک- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای برخی خبرگزاری ها مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی خود را تکذیب کرد و گفت: برنامه موشکی دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

* تهران- محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با انتشار لینک گفت وگوی خود با برنامه هارد تاک بی بی سی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت وگوهای بیشتری در راه است.

* نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حفظ برجام را نیازمند عزم طرف های دیگر در اجرای تعهداتشان دانست و گفت: اظهارات و بیانیه های زیبا درباره توافق هسته ای، منافع ایران را تامین نمی کند.

* تهران- سخنگوی وزارت امورخارجه از کمک به یک نفتکش خارجی که به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شده بود خبر داد و گفت: همچنان در حال ارائه کمک فنی مناسب به آن هستیم.

* تهران- وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و سازها باید از دست سوداگران مسکن خارج و به دست افرادی که صلاحیت دارند سپرده شود.

* همدان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بوعلی سینا سرمایه‌ای بی‌بدیل برای ایران، اسلام و تشیع است، گفت: در ایران و جهان شخصیت‌ها و مفاخر بسیاری داریم که دارای تمایزها و ویژگی‌های خاص هستند ولی در حوزه دانش، حکمت، اندیشه و فرهنگ مشابه بوعلی سینا نداریم.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که از موضع مقام های این کشور درباره مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن می گفت، اظهار کرد: به یاد داشته باشید ۱۲ شرط مطرح شده از سوی وزیر خارجه همچنان روی میز است.

* تهران- «باربارا لی» نماینده حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه گفت: برخی از نمایندگان به همراه وی به دنبال بازگشت ترامپ به برجام و کاهش تنش با ایران هستند.

* لندن- در نشستی که عصر سه شنبه در پارلمان انگلیس برگزار شد، سخنرانان و فعالان ضد جنگ از «نافرمانی مدنی» به عنوان شیوه ای موثر برای مقابله با سیاست‌های جنگ افروزانه دولت ترامپ در منطقه خلیج فارس یاد کردند.

* نیویورک- مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهوری آمریکا علیه چهار عضو این مجلس را محکوم کرد.

* تهران- سخنگوی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه در توئیتی در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج ایران از یمن نوشت: این سخنان تنها برای اخاذی و باجگیری بیشتر از عربستان و افزایش هزینه های این گاو شیرده است.

* تهران- الکساندریا اوکاسیو کورتز نماینده دمکرات کنگره مراکز بازداشت پناهجویان را غیرانسانی خواند و افزود: ازدحام در این مراکز به اندازه ای زیاد است که همه زندانیان نمی توانند در یک زمان بخوابند و این در واقع تجلی عملی شعارها و رجزخوانی های ترامپ است که مهاجران را حیوان می داند.

* تهران- سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به خطرات سناریو استفاده از زور علیه ایران هشدار داد و گفت که این موضوع موجب فروپاشی منطقه می شود.

* تهران- شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر بامداد چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: ۲۶۰ یمنی برای آموزش نظامی، جزیره سُقُطرای واقع در غرب این کشور را به مقصد امارات متحده عربی ترک کردند.

* تهران- رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از دولت خویش خواست تا هر چه سریعتر به موضوع همکاری شرکت گوگل با دولت چین رسیدگی کنند.

* مادرید- ال پاییس روز سه شنبه نوشت: ناوچه جنگی "مندز نونیئز" مدل اف ۱۰۴ اسپانیا، از گروه ضربت امریکا جدا شد و ناو هواپیمابر "یو اس اس " آبراهام لینکلن را در خلیج فارس همراهی نخواهد کرد.

* تهران- سخنگوی نخست وزیری انگلیس روز سه شنبه گفت: افزایش تنش میان کشورهای غربی و ایران به نفع هیچکس نیست.

* تهران- رسانه های غربی سه شنبه شب گزارش دادند: پرتغال صدور روادید برای ایرانی ها را موقتاً متوقف کرده است.

* تهران- اورزولا فن در لاین وزیر دفاع آلمان با کسب ۳۸۳ رای موافق در پارلمان اروپا، به عنوان نخستین زن در رأس کمیسیون این اتحادیه قرار گرفت.

* تهران- "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه بار دیگر بر آمادگی این جنبش برای برقراری صلح عادلانه در این کشور تأکید کرد.

* تهران- وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا روز سه شنبه گفت: مذاکرات نمایندگان دولت نیکولاس مادرو رئیس جمهوری ونزوئلا و خوآن گوایدو رهبر مخالفان در جزیره باربادوس از سرگرفته شد.

* تهران- اردن و قطر که سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک آنها از ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) کاهش یافته بود، با معرفی سفرای دو کشور، بار دیگر این روابط از سرگرفته شد.

* تهران- سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد؛ به دنبال مذاکرات صورت گرفته، دو طرف درگیر در یمن متعهد به کاهش خشونت ها و اجرای آتش بس جدید شدند.

* تهران- سفیر ایران درهند رفتار واشنگتن در قبال تهران را فریبکارانه خواند و نوشت: دولت دونالد ترامپ به طور یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد و اگر به دنبال احیای این توافق است باید تحریم ها را لغو کند.

* تهران- یک مسؤول اماراتی روز سه شنبه گفت که نفتکش ناپدید شده در خلیج فارس متعلق به این کشور نبوده و اصالت این خبر را زیر سؤال برد.

نظر شما