شناسهٔ خبر: 34139355 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شیشه ایران به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران گفت: شیشه به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 محمدعلی قنبری، رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با بیان اینکه وضع بازار شیشه جام در کشور مناسب است، گفت: هم اکنون کارخانجات شیشه ظرفیت تولید  روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه را دارند.

اخبار اقتصادی- رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد صادرات شیشه در این صنف صورت می‌گیرد، اظهار کرد: شیشه به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آسیای میانه و حتی اروپا نیز صادر می‌شود.

قنبری با تاکید بر اینکه برای  تولید شیشه  هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، تصریح کرد: امیدواریم با حاکم شدن ثبات در بازار ارز  و روند کاهشی نرخ دلار و یورو، صنایعی نظیر صنعت شیشه و آینه نیز با طیب خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با بیان اینکه بازار شیشه و سایر مشتقات آن همچون شیشه دوجداره و ضد گلوله شرایط تولیدی خوبی دارند، اظهار کرد: این صنف همچون سایر کالا‌ها می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

قنبری با اشاره به اینکه مصرف شیشه تنها در حوزه ساختمان سازی خلاصه نمی‌شود، ابراز کرد: تأمین نیاز شیشه قفسه، ایستگاه‌های اتوبوس و ... باعث افزایش اهمیت و رشد تولیدات این صنف شده است.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند، افزود: امیدواریم با توجه به سال رونق تولید در تعداد واحدهای تولیدی شیشه و آینه بیشتر شود.

قنبری با تاکید بر اینکه شیشه سازی از نمونه صنایع بسیار توانمند و پویا به شمار می‌رود، بیان کرد: ضرورت تقویت و توسعه صنعت شیشه و آینه  پیش از پیش در کشور احساس می‌شود. 

نظر شما