شناسهٔ خبر: 34138211 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سهم کاربر نهایی از خسارت ناشی از اختلال اینترنت

ایرنا : حدود دو هفته قبل کاربران طی ۱۰ روز با دو اختلال اینترنت مواجه شدند. وزیر ارتباطات در واکنش به برخی اعتراضات در فضای مجازی، اعلام کرد میزان خسارت ناشی از اختلال باید برآورد شده و از شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها و از طریق آنها مستقیم به کاربران پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این ماجرا گفت: اتفاقی که در هفته‌های گذشته رخ داد این بود که طی تقریبا ۱۰ روز دچار دو قطعی لینک شدیم و این مساله اختلالاتی را در شبکه ارتباطات به وجود آورد. فتاحی اشاره کرد: با این کار اگر اپراتوری تصمیم بگیرد به هر دلیل به ما سرویس ندهد با مشکل مواجه نخواهیم شد، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در حال تکمیل آن هستیم، اتفاقی که در آن برهه ۱۰ روزه رخ داد اتفاق نادری بود، چرا که در یک کشور ثالث، در دو مسیر قطعی (در مسیرهای بالادستی در اروپا) اتفاق افتاد و به واسطه آن در طول شب هزار گیگ از ظرفیت کشور را از دست دادیم.

فتاحی درباره دستوری که وزیر ارتباطات درخصوص رسیدگی به این ماجرا داد، گفت: وزیر ارتباطات در صفحات اجتماعی و از طریق ارتباطی که با کاربران دارند در جریان این اختلال قرار گرفت و همان موقع دستور داد خسارت ناشی از این اتفاق باید برای کاربر نهایی جبران شود و این طور نباشد که زیرساخت خسارت را به اپراتور بدهد اما اپراتور آن را به دست کاربر نرساند، شیوه برآورد میزان خسارت کاربران به سازمان تنظیم مقررات واگذار شد تا مدلی برای برآورد میزان خسارت و رساندن آن به دست کاربر نهایی در نظر بگیرند.

نظر شما