شناسهٔ خبر: 34137125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان زنجان افتتاح شد

زنجان- نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان زنجان با حضور مدیر کل بهزیستی استان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری مدیر کل بهزیستی استان زنجان عصر سه شنبه در آئین افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان زنجان، از فعالیت ۱۷۶ گروه اجتماع‌محور در استان خبر داد و افزود: این تعداد گروه در راستای آگاه‌سازی و آموزش محله به محله در خصوص مضرات اعتیاد فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت مرکز اقامتی با اختلال مصرف مواد مخدر بانوان اشاره کرد و گفت: این مرکز با گذشت ۵ ماه فعالیت آزمایشی و مددرسانی به ۸۰ خانم معتاد امروز همزمان با هفته بهزیستی به‌طور رسمی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ظرفیت اسمی پذیرش این مرکز را ماهانه ۸۰ نفر اعلام کرد و یاد آو ر شد: پیشگیری مهم‌ترین استراتژی بهزیستی در زمینه اعتیاد است.

محمدی قیداری همچنین از فعالیت ۱۳ کمپ ترک اعتیاد در استان زنجان خبر داد و افزود: ۱۲ کمپ برای مردان بود و در استان خلائی داشتیم و آن کمپ ترک اعتیاد بانوان بود که خوشبختانه این مهم هم محقق شد.

وی هزینه نگهداری بانوان معتاد برای ترک اعتیاد در این مرکز برای افرادی که تمکن مالی دارند را ۶۱۵ هزار تومان و برای افراد نیازمند در ماه را رایگان اعلام کرد و افزود: هزینه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: حمایت بعد از ترک اعتیاد خارج از محیط کمپ باید موردتوجه قرار گیرد تا دوباره به سمت اعتیاد نروند.

نظر شما