شناسهٔ خبر: 34137123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

5 هزار خانوار اسلامشهری تحت پوشش طرح مراقبت‌های اجتماعی جامع قرار می‌گیرند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای طرح ماج پنج هزار خانوار اسلامشهری تحت پوشش خدمات مراقبت‌های اجتماعی جامع قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح ماج در اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با اجرای طرح ماج (مراقبت‌های اجتماعی جامع)، ۵ هزار خانواده اسلامشهری با جمعیتی بالغ‌بر حدود ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش خدمات مراقبت‌های اجتماعی جامع قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به روند اجرایی این طرح افزود: در راستای اجرایی شدن سند ملی سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، طراحی نظام خدمات ارائه اجتماعی، آغاز شد و با توجه به اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته‌شده، طرح الگوی مراقبت‌های اجتماعی ماج نیز در همین زمینه طراحی و به‌صورت پیشگام و پایلوت در شهرستان اسلامشهر به اجرا درآمدهاست.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تأکید کرد: در طرح ماج که با هدف ارتقاء و تجمیع خدمات اجتماعی به گروه هدف و افزایش بهره‌وری نظام خدمات اجتماعی به اجرا درآمده است، ضمن افزایش بهره‌وری خدمات، میزان پوشش و دسترسی مردم به خدمات حمایتی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

مسعودی فرید بیان کرد: در شهرستان اسلامشهر نخستین کانونی که به‌عنوان فاز پیشگام اجرای این طرح، کار آغازشده تابه‌حال نتایج خوبی ازلحاظ روند پیشرفت کار به‌دست‌آمده و به آینده و نتیجه‌های آن امیدوار هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح ماج با مشارکت و هماهنگی و همکاری وزارت کشور با سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اینکه طرح ماج به‌عنوان یک الگو و نمونه برای نخستین بار و به‌صورت پایلوت در شهرستان اسلامشهر به اجرا درآمده تلاش می‌کنیم، با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و افراد حاضر، در فاز نخست طرح با تکامل خود و شناسایی و رفع نقاط ضعف آن تا پایان سال جاری به اهداف پیش‌بینی‌شده برسد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: با نظر و تصویب شورای اجتماعی کشور مقررشده که این طرح پس از ارزیابی اقدامات انجام‌شده در مرحله پایلوت، در صورت موفقیت‌آمیز بودن تجربه شهرستان اسلامشهر در سال آینده بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با وزارت کشور در 34 منطقه به اجرا درآید و درنهایت در طی 4 ، 5 سال آینده در اقصی نقاط کشور اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/67021/م/ی30/ق

نظر شما