شناسهٔ خبر: 34136608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۳ حقوقدان شورای نگهبان ا زمجلس رأی‌گرفتند

صاحب‌خبر -
نمایندگان ملت در جلسه علنی دیروزخودبه محمد دهقان با ۲۳۰رای، محمدحسن صادقی مقدم با ۱۸۱و طحان نظیف با ۱۵۶رای به عنوان سه حقوقدان شورای نگهبان رای دا دند.

نمایندگان همچنین با دوفوریت طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مردم مشهد به عنوان طراح این طرح گفت: این طرح قبلاً هم رای ۹۴درصد نمایندگان را داشت، اما پس از ارسال آن به شورای نگهبان به دلایلی به تصویب نهایی نرسید.وی اضافه کرد: مشکل اقتصاد ما این است که بانک‌ها که باید در مسیر رونق تولید حرکت کنند، گاهی عملکردشان به گونه‌ای است که تولید کنندگان را مستاصل کرده و بدهی بدهکار بانکی را به دلیل نوع محاسبه سود و جرائم آنقدر زیاد می کنند که آنان امکان پرداخت نخواهند داشت.این نماینده مجلس ادامه داد: با قفل شدن منابع بانکی، امکان تزریق پول به واحدهای تولیدی نیست و مردم هم در تنگنا قرار می گیرند. انباشت بدهی هم نتیجه نحوه محاسبه و قراردادهای متوالی است و باید برایش تدبیر کنیم که البته شورای فقهی بانک مرکزی برای آینده تدبیر کرده که این اتفاق نیفتد.

پس از تصویب دو فوریت این طرح قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیات رئیسه از ارجاع آن به کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و از این کمیسیون خواست آن را مورد بررسی قرار دهد.نمایندگان ملت همچنین با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها موافقت کردند.

این لایحه ۶ماده دارد که جزئیات آن در جلسه بعدی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبر دیگر آن که نمایندگان مجلس با دو فوریت لایحه اصلاح بند الف تبصره ۱۱ماده واحده بودجه ۹۸به منظور تسهیل در پرداخت دیه آسیب دیدگان از حوادث عمومی موافقت کردند.فاطمه سعیدی نماینده تهران هم درباره جزئیات جلسه فراکسیون امید با وزیر نفت اظهار داشت: آقای زنگنه در این جلسه توضیحات جامعی درباره شرایط تحریم و فروش نفت ارائه و تاکید کرد به دلیل سوء استفاده دشمنان نمی‌تواند مکانیزم فروش نفت و میزان فروش را به اطلاع مردم برساند با این حال جمع‌بندی نمایندگان از توضیحات ایشان این بود که مجموعه وزارت نفت در تعامل و همکاری با سایر ارکان نظام تمام تلاش خود برای دور زدن تحریم‌ها را انجام می‌دهد و اینکه می‌گویند ایشان انگیزه ندارد حرف بی‌پایه و اساسی است. وی از حمایت فراکسیون امید از زنگنه خبر داد و گفت که تاکید این فراکسیون جلوگیری از تسلط بابک زنجانی‌ها بر منابع مالی است.

برچسب‌ها:

نظر شما