شناسهٔ خبر: 34135596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هر اعتبار ابلاغی به خراسان رضوی باید جذب شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی مربوط به تبصره ۱۸ در سطح ملی در جریان بوده و امکان استفاده دیگر استان‌ها در صورت عدم جذب وجود دارد، گفت: هر اعتباری که به استان ابلاغ می‌شود باید جذب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در سومین جلسه کارگروه اشتغال این استان در سال 98 گفت: در تبصره 18 قانون بودجه 2 هزار و 840 میلیارد تومان تسهیلات اعلام شده، مدیران پای کار باشند تا از این منابع محدود به بهترین نحو استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: برخی از دستگاه‌ها از جمله سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هنوز هیچ اعتباری به آنها ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: اصلا پذیرفتنی نیست، اعتباری به استان ابلاغ شده، اما جذب نشود، حتی باید به نحوی مدیریت شود که بیشتر از سهم خودمان از منابع کشوری جذب کنیم.

رسولیان ادامه داد: در هر جلسه کارگره اشتغال، دستگاه‌های متولی باید گزارشی در خصوص تبصره 18 برای رصد بهتر ارائه کنند، اگر بانک‌ها در این زمینه مشکلی ایجاد می‌کنند به ما اعلام شود تا در جلسات با آنها موضوع را رفع کنیم.

در ادامه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: منابع تبصره 18 مربوط به منابع سال 97 است، با توجه به اینکه سازوکار اجرایی آن نسبت به سال 96 متفاوت بود تفاهم‌نامه‌هایی در مرکز منعقد شد که براساس آن تعهدات برای هر کدام از دستگاه‌ها، منابع، تسهیلات و یارانه‌های مورد نیاز پیش‌بینی شد.

محمد سنجری بیان کرد: در شرایط حال حاضر که بنگاه‌های اقتصادی ما برای تامین سرمایه در گردش و  تثبیت و حفظ اشتغال موجود خود نیاز به کمک دارند، جذب منابع و اعتبارات تبصره 18 برای استان مهم و مورد تاکید استاندار بوده است.

وی افزود: در این  جلسه عملکرد دستگاه‌های مختلف در خصوص تبصره 18 بررسی شد که براساس گزارش داده شده بخشی از منابع و اعتبارات سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به آنها ابلاغ شده و نسبت به معرفی طرح‌های خود به بانک اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما