شناسهٔ خبر: 34134979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نامه تهیه‌کننده گاندو به رئیس دفتر روحانی

سریال «گاندو» صدای در گلو مانده مردم است(اخبار ادبی و هنری)

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور چندی پیش در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران سریال «گاندو» را محصول «تخیل» توصیف کرده بود که «دروغ و تهمت» مطرح کرده و دولت این حق را دارد که نسبت به آن «شکایت و روشنگری» کند.

صاحب‌خبر -

مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال گاندو در واکنش به این نظر و تهدید، نامه‌ای سرگشاده را خطاب به واعظی نوشت که بخشی از آن به این شرح است:
«جناب آقای واعظی؛ سریال «گاندو» توهم و تخیل نیست. سریال «گاندو» صدای در گلو مانده مردم ایران است. چه شد که دشمنان مردم و شبکه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به محتوای سریال «گاندو» حمله کردند و شما هم حمله کردید؟ چه شد که حتی این جماعت هم در کنار موافقان انقلاب اسلامی به پای دیدن سریال «گاندو» نشستند و آن را تا آخر دنبال کردند؟ پاسخ یک گزینه بیشتر نیست؛ «گاندو» حقیقت و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشاند و کیست که نداند که نمایش حقیقت تلخ است و برخی را به شکایت وامی‌دارد. سریال «گاندو» پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش سیما شناخته شد و این یعنی این‌که همه مردم با هر تفکر سیاسی و سلیقه «گاندو» را پسندیده‌اند، اما شما با حملات زنجیره‌ای رسانه‌هایتان این شیرینی که محور اصلی آن غرور ملی، اقتدار ایران، وفاداری جوانان ما به آرمان‌های وطن بود را به توهم و خیالبافی متهم کردید. در صورتی که نویسنده سریال بارها و بارها در نشست خبری و غیر از آن این موضوع را شیطنت رسانه‌ای عنوان و آن را تکذیب کرد.سریال «گاندو» و تمام اطلاعات ارائه شده در آن توسط مراجع ذی‌صلاح کشور تایید شده و داستان «گاندو» مطابق با مستندات واقعی است.
کنایه شبکه سه به توقیف گاندو
صبح دیروز برنامه صبحگاهی شبکه سه به توقیف سریال گاندو، کنایه‌ای زد!
در این برنامه، مجری برنامه اعلام کرد که امروز می‌خواهیم درباره گاندو حرف بزنیم. اما نه سریال گاندو بلکه درباره گاندو!
پس از سخنان مجری یک خزنده‌شناس به تشریح چیستی و ویژگی‌های خزنده‌ای به نام گاندو پرداخت!
گفتنی است بر اثر فشارهای دولتی‌ها، بازپخش گاندو از شبکه افق و ساخت گاندو دو و سه منتفی اعلام شد. تماس خبرنگار ادب و هنر با برخی مسئولان سیما برای به‌دست ‌آوردن اطلاعات بیشتر در این خصوص بی‌نتیجه بود.
 یکی از معترضان به گاندو، مسئولی است که مدتی پیش، یکی از اعضای دفتر وی به جرم جاسوسی دستگیر شد!
تقدیر از عوامل گاندو
مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو دیروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
در این مراسم قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: ما معتقدیم اگر بایکوتی قرار است صورت بگیرد باید از سمت مخاطبین باشد و هیچ جریان و حزبی نمی‌تواند بایکوت‌کننده کار فرهنگی و تلویزیونی باشد.
جواد افشار کارگردان سریال گاندو نیز در ادامه این مراسم گفت: این سریال تجربه جدیدی در سریال‌سازی ما بود و پدیده جدیدی بود. در عصر حاضر تمامی افرادی که قدرت رسانه‌ای دارند از قدرتشان استفاده کردند اما ما در این بخش غفلت کرده بودیم.
مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران نیز در سخنانی، با‌ اشاره به استقبال مردم از این سریال گفت: همه قشر مردمی از این سریال استقبال کردند و در شرایطی که همه سریال‌ها از عشق و عاشقی می‌گویند اما در گاندو چنین چیزی نبود.


برچسب‌ها:

نظر شما