شناسهٔ خبر: 34134632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره موسیقی نواحی ایران آبان در کرمان

دوزادهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ۱۶ تا ۱۹ آبان امسال به میزبانی کرمان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مر کز کرمان دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی کشور در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی نواحی با اشاره به تهیه فراخوان جشنواره وتحویل آن به استانها گفت: محور اصلی این جشنواره تغزلی و منظومه های بومی  به زبانهای محلی و ادبیات کهن ایران است.
صدری افزود : برگزیدگان جشنواره جوان برای اجرا در بخشهای خاص و خانواده هایی که به صورت نسل در نسل در موسیقی دستی به آتش دارند و پیشکسوتان مختلف از اقوام ایرانی، سازندگان سازهای مختلف از اقوام نیز از جمله دعوت شدگان به این جشنواره خواهند بود.
وی همچنین از آغاز کتاب جشنواره خبر داد.
 اللـه دادی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره برگزاری این جشنواره گفت: بسیج کردن اساتید سراسر کشور،بهره گیری از دیدگاههای بخش بین الملل ،پشتیبانی مسائل تبلیغات و اطلاع رسانی در حال انجام است و با نگاه ویژه استاندار کرمان برای تکمیل کار جشنواره سرعت  بهتری خواهد گرفت.

 استاندار کرمان هم با اشاره به برگزاری 3 جشنواره مهم موسیقی از جمله جشنواره موسیقی جوان، جشنوار موسیقی نواحی کشور و جشنوار موسیقی فجر  در کشور  افزود: کرمان افتخار میزبانی جشنواره موسیقی نواحی کشور را دارد.
فدایی گفت: برای برگزاری این جشنواره جلساتی با وزارتخانه  تشکیل شده و  جلسه امروز برای مشخص شدن ریز کارها و هماهنگی بین دستگاهها برای برگزاری بهتر این جشنواره  بود.
در جلسه امروز وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، شهرداری در راستای میزبانی و تبلیغات مشخص شد.
علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در این جلسه با اشاره به چارچوب های تعریف شده برای پخش موسیقی و ابزار موسیقی  گفت : آمادگی داریم موسیقی های نواحی مختلف کشور در این جشنواره را در استودیو های مجهز ضبط  و از شبکه استانی و شبکه برون مرزی جام جم پخش کنیم .

وی  با ارائه پیشنهاد میزبانی کرمان برای دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی  از برگزار کنندگان جشنواره موسیقی  خواست با توجه میزبانی کرمان، به هنرمندان وگروههای هنری این دیار در این جشنواره  نگاه ویژه تری کنند.

نظر شما